مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 9
راهبردهاي پرورش حس مسئوليت پذيري در نوجوانان* 1378 ـ پژوهشگر : سيد صادق نبوي ـ ناظر : محمود اوحدي ـ مقدمه : اصولاً افراد با حس مسوليت پذيري به دنيا نمي آيند . در سن مشخصي هم خود بخود آن را بدست نمي آورند . مسئوليت پذيري مثل نواختن يك ساز به زمان احتياج دارد . شخصي كه اين نوع تربيت را پذيرفته باشد ، شخصي است كه بخود حق اظهار عقيده و انتخاب مي دهد و در سلايق خود دخالت دارد (گينات ، 1368) . برخورداري از اين ويژگي عامل مهمي در اجراي قوانين ، مقررات ، و هنجارهاي اجتماعي محسوب شده و مي تواند ، از بروز بسياري از ناهنجاريها و بزهكاريها اجتماعي پيشگيري كرده و در نهايت جامعه را بسوي پيشرفت و ترقي سوق دهد (زنگويي ،1370) . در اين رابطه با توجه به تاثير مهم خانواده ، مدرسه و جامعه ، در ساماندهي اين مشخصه ، در دوران كودكي و نوجواني ، شايسته است ، شيوه ها و راهكارهاي عملي پرورش حس مسئوليت پذيري مورد مداقه قرار گيرد . ـ بيان مسئله : مسئله مورد نظر در اين مطالعه ، بررسي ديدگاهها و نظرات متخصصان تعليم و تربيت ، روانشناسان ، و دانشمندان اسلامي در باره شيوه هاي پرورش حس مسئوليت پذيري در نوجوانان است . ـ اهداف : هدف بررسي حاضر ، ارائه روشها و راهكارهاي تربيتي لازم به مربيان و معلمان ، اولياء دانش آموزان و دست اندركاران تعليم و تربيت ، با توجه به ديدگاههاي متخصصان تعليم و تربيت ودانشمندان اسلامي جهت ايجاد و پرورش حس مسئوليت پذيري در نوجوانان است . ـ سئوالهاي پژوهشي : ـ نظرات و ديدگاههاي متخصصان تعليم و تربيت ، روانشناسان و دانشمندان اسلامي در باره روشهاي ايجاد و پرورش حس مسئوليت پذيري در نوجوانان كدامند ؟ ـ نوجوانان مسئوليت پذير از چه نوع ويژگيهاي رواني و اجتماعي برخوردارند ؟ ـ جامعه و نمونه : در اين بررسي ، جامعه آماري ، كليه كتابخانه هاي تخصصي و عمومي ، مراكز اسناد و
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 10,800 تومان