مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 116
مقدمه امروزه به خاطر محدوديت شديد منايع جهان از يكطرف و رشد فزاينده جمعيت مصرف كننده از طرف ديگر موضوع بهره وري و افزايش كارايي در تمامي زمينه هاي زندگي بشر به بحثي جدي تبديل شده و كوشش بسياري از افراد و سازمانها معطوف به يافتن راههاي دستيابي به آن شده است . يكي از راههاي دستيابي به اين مهم ، بهره جويي از مباحث تكنولوژي آموزشي و استفاده از بهينه از رسانه هاي آموزشي بوده كه در اين مقوله هر چند به طور مختصر مطالبي جهت استفاده گروه هدف جمع آوري و تدوين گرديده است . تعاريف تكنولوژي آموزشي تكنولوژي آموزشي تعاريف متعددي است كه در هر كدام از اين تعاريف به جنبه اي خاص از آن تاكيد شده است در اين مقوله ، جامعترين و كاملترين تعريفي را كه مي تواند بيشترين كاربرد را داشته باشد ، ارايه مي شود . اين تعريف كه توسط جيمزبراون (ارايه گرديده به اين شرح است : (( تكنولوژي آموزشي عبارتست از روش يا راه منظم و سيستماتيك طراحي ، اجراء و ارزيابي كل فرآيند تدريس و يادگيري با استفاده از اهداف به خصوص و بهره گيري از يافته هاي پژوهش در علوم روانشناسي و ارتباط انساني و بكارگيري منابع انساني و غير انساني به منظور ايجاد يادگيري عميق تر ، موثرتر و پايدار تر )) با توجه به مطلب فوق مي توان گفت كه با استفاده از تكنولوژي آموزشي هم قبل از اجراي تدريس مي توان طرحي را براي آن طراحي نمود و هم براي يادگيري گروه هدف نيز طرح از پيش تدوين ده اي داشت . به هر حال براساس طرح تهيه شده مي توان تدريس را اجراء نمود و از طريق آن يادگيري پيش بيني شده را در گروه هدف خود ايجاد كرد . سرانجام از تدريس به عمل آمده و يادگيري انجام شده ارزيابي لازمه را به عمل آورد . تعريف رسانه آموزشي : رسانه آموزشي ترجمهinstruction media است كه در لغت به واسطه ، وسيله ، ماده وسط ، رابط دو چيز ، حد فاصل و بالاخره وسيله نقل و انتقا ل تعريف شده است . تمام اين معاني
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,956,600 تومان