محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 676
  • بازدید دیروز : 528
  • بازدید کل : 3918171

مقاله سرعت و ايمني رانندگي


مقاله سرعت و ايمني رانندگي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:10

سرعت و ايمني رانندگي
همه ساله در بسياري از کشورهاي جهان انسانهاي زيادي در ترافيک جان مي بازند.گرچه تصادف هاي رانندگي همواره ميتوانند علتهاي گوناگوني چون خرابي سيستم ترمز ، فرسوده بودن ماشين ، کم نور بودن چراغها و .... داشته باشند، ولي در بسياري از زمينه ها همواره اشتباههاي انساني از نخستين علل تصادف به شمار مي آيند.
همچنين در خرابي اتومبيل (درست نکردن خرابي)نيز رانندگان سهل اغنگار قسمت بزرگي از تقصير را به گردن دارند. براي پايين آوردنآمار مرگ و مير در ترافيک،دولت نيز با سخت گيري و به کار بستن قانون هاي جيد تا اندازه اي اين آمار را پايين مي آوردولي اين قانون نيز نياز به گوش هاي شنوا و قانونمند شدن رانندگان دارد.
يک راننده منضبط ميداند که اگر در ترافيک خطايي از وي سر بزند، از آنجا که اين خطا مي تواند به جان ديگران آسيب رساند ، راننده خطا کار بايد تاوان اشتباه خود را بپردازد. بسياري از خلاف هاي رانندگي چون پارک کردن بيش از زمان مقرر به جان کسي آسيبي نمي رساند ، ولي استفاده از اينگونه پارکينگها نيز حق تمامي رانندگان است و در غير اين صورت رانندگان خلافکار بايد بهاي خلاف خود را بپردازند. در بسياري از زمينه ها راندن با سرعت هاي بيش از اندازه مجاز مي تواند جان خود راننده ،خانواده او و ديگران را بگيرد رانندگي با سرعت هاي 10 تا 20 کيلومتر کمتر در بسياري از زمينه ها مي تواند جان بسياري را از مرگ نجات دهد.
مي پرسيد چگونه؟ در نظر بگيريد که شما در يک راه بيرون شهر با سرعت 100 کيلومتر در ساعتدر حال رانندگي هستيد.در اين روزها هوا بسيار خوب ،ترافيک روان و اتومبيل شما نيز از بهترين سيستم ترمز برخوردار است.جلوتر در يک راه فرعي اتومبيل ديگري در راه رسيدن به سه راهي و وارد شدن به همان راه است که شما در آن ميرانيد. بافاصله 70 متر پيش از اين که شما به اين سه راهي برسيد آن اتومبيل به تندي وارد راه اصلي ميشود و شما با آن که ديد خوبي به جلو داريد و در زمان مناسبي نيز از خود واکنش نشان مي دهيد ولي با اين حال با ماشين جلويي برخورد سختي مي کنيد.در اين برخورد گرچه شما به سختي آسيب مي بينيد ولي راننده ي ماشين جلويي بدون شک جان خواهد باخت.در اين برخورد گرچه ماشين جلويي مي بايست بر سر سه راهي ايست کامل مي کرد ، ولي اگر شما نيز با سرعت 80 کيلومتر در ساعت رانندگي مي کرديد 6 متر پيش از رسيدن به ماشين جلويي (هنگام برخورد) مي توانستيد اتومبيل خود را به ايست کامل رسانده باشيد. بدين روي خود شما از آسيب هاي سنگين اين برخورد در امان بوديد و راننده ماشين جلويي زنده بود. انسان ها معمولا حس سرعت ندارند و زماني که تندمي رانند تنها در پي لذت راندن هستند و نه در انديشه خطر برخورد با سرعت زیاد. بد نیست بدانید که اگر اتومبیلی با سرعت 50 کیلومتر در ساعت با یک انسان پیاده برخورد نماید این درست مانند پریدن همان انسان از طبقه سوم یک ساختمان بر روی آسفالت است. اگر همان اتومبیل با سرعت 70 کیلومتر در ساعت با انسان برخورد نماید، این مانند پریدن انسان از طبقه ششم یک ساختمان بر روی اسفالت است.از هر ده نفری که با اتومبیلی با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برخورد می کنند 4 نفر آنها و از هر 10 نفری که با اتومبیلی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت برخورد می نمایند، 8 نفر آنها جان خواهند باخت.


مبلغ قابل پرداخت 15,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 448

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما