محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1368
  • بازدید دیروز : 761
  • بازدید کل : 3898521

تحقیق درباره آب گرم


تحقیق درباره آب گرم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:3

در اطراف اردبیل

در دامنه کوههای آتشفشانی سبلان در اطراف اردبیل تعدادی چشمه‌های معدنی دیده می‌شوند.

چشمه‌های آبگرم خلخال

این چشمه‌های معدنی در 22 کیلومتری شمال غرب هروآبادواقع است. آب آنها از انواع معدنی بی‌کربناته سدیک ، گازدار و بسیار گرماست.

این چشمه‌ها در دامنه دره‌ای قرار دارند که بوسیله گسل ، لایه‌های آهکیرسوبی از سنگهای آندزیتی جدا می‌شود. در جنوب غرب هروآباد نیز در دهکده گرمخانه ،چندین چشمه آبگرم وجود دارد که دمای آنها 30 تا 50 درجه سانتیگراد است. با توجه بهفعالیتآتشفشانیکواترنر که در ضلع جنوبی (حدود 18 کیلومتری جنوب هروآباد) دیدهمی‌شود، به نظر می‌رسد که چشمه‌های آبگرم خلخال به این قبیل فعالیت آتشفشانی وابستهباشد.

 

چشمه‌های معدنی بستان آباد

چشمه‌های معدنی بستان آباد در ده اسک کندی در 60 کیلومتری جنوب شرقیتبریزواقع شده است. مظهر اصلی آبگرم بستانآباد در داخل دره که خود از نوع گسلی است قرار دارد. آب آن کمی شورمزه و دبی آن 8لیتر بر ثانیه است. آب آن از نوع کلروسولفاته ، گازدار و گرم می‌باشد. در اطرافچشمه رسوب سیاه رنگ دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که فعالیت چشمه با گسلهایی ارتباطدارد که بخشی ازگسلتبریزمحسوب می‌شوند و در عین حال بهفعالیتآتشفشانی سهندوابسته‌اند.

چشمه زندان سلیمان

این چشمه در نزدیک شهرستان قروه قراردارد و در واقع دومظهر در جنوب زندان سلیمان دارد که از آب آنها در مسیر استخر طبیعی استفاده می‌شود. آب آن از نوع بی‌کربناته و سولفات کلسیم‌دار ، گرم و گوگردی است این چشمه‌ها بهفعالیت آتشفشانی کواترنر این ناحیه وابسته است.

چشمه‌های آسک

در شهرک آب آسک و در دو طرف بستر رودخانه هراز که از این محلعبور می‌کند، تعدادی چشمه ازسنگهایآهکیژوراسیک این ناحیه بیرون می‌آید که رسوبات تراورتن در مظهر برخی از آنهاتشکیل شده است. این چشمه‌ها ازنوع بی‌کربناته کلسیم با P H اسید و حاویو گوگرد است. آبچشمه‌های آسک بیشتر از آبهایی تامین می‌شود که در گذشته پشت سد طبیعی لار یا در حالحاضر ، در پشت سد مصنوعی جمع می‌شود. این آب در خلال لایه‌های آهکی ژوراسیک کفدریاچه ، مجاری و غارهای زیرزمینی ایجاد کرده است که پس از عبور از این مجاری و گرمشدن به صورتچشمهبه سطح زمینمی‌رسد.


مبلغ قابل پرداخت 11,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 285

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما