مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 78
فصل اول: معرفي انواع كمك فنرها و لرزه گيرها سيستم تعليق لرزشهاي پيدرپي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان ميشود. در پي آن كارايي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو كاهش يافته و سلامتي انسان به خطر ميافتد. بنابراين مدلسازي مود سواري خودرو و به سازي پاسخ لرزشي آن با بهره از ميرايندههاي ارتعاشي از ديدگاههاي مهم در طراحي خودرو بوده، كه آسايش سرنشين، افزايش دوام خودرو، ايمني و افزايش كنترل خودرو را به دنبال دارد. خاصيت ميرايش ارتعاشات و لرزشها و رفع بعضي از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضي ويژگيهاي مناسب جهت ايمني، از ويژگيهاي مناسب مكانيكي است كه انجام آن با يك وسيله مكانيكي امكانپذير است . مجموعه مشخصي كه فراهمگر هدف بالا است، سيستم تعليق نام دارد. اين مجموعه قلمرو وسيعي را با خواص و وظايف متفاوت در بر دارد. نقش سيستم تعليق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستاي Z , Y , X) و فراهم كردن حركات خطي و زاويهاي مناسب آن است . نيز چرخها را به صورت تكيهگاهي امن در زير خودرو نگاه ميدارد به گونهاي كه چرخها توان مهارسازي نيروهاي اعمالي به خودرو (گرانش، گريز از مركز، نيروهاي رانشي و ترمزي و ...) را داشته باشند. ويژگيهاي سختي و ميرايي تعليق بايستي چنان برگزيده شوند كه پايداري و آسايش خودرو تامين گردد. براي پي بردن به جايگاه سيستم تعليق، خودرو را در سه حالت زير در نظر ميگيريم : بيتعليق : بدون سيستم تعليق، تاير و بدنه معلق ميباشند. در نتيجه هر ناهمواري در سطح جاده ، به سرنشينان خودرو منتقل خواهد شد. با تعليق و بيلرزهگير : در اين حالت تاير به زمين چسبيده ولي بدنه معلق ميباشد. در نتيجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پايين نوسان ميكند. با تعليق و لرزهگير : در اين حالت تاير و بدنه به زمين چسبيده است و لرزهگير، نوسانات فنر را دفع مينمايد چرخها به راحتي
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 30,800 تومان