مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 71
چکیده : هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بين هوش هيجاني و عملكرد تحصيلي دانشجويان پسر مقطع كارشناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايذه بوده است دانشجويان بنابر ضرورت نیازههای درونی و فطری خویشش به دنبال کسب و دانش آگاهی هستند . بنابراین به صورت طبیعی به تحصیل علاقه مند هستند اغلب دانشجويان در حال تحصیل در مدارس از بهره هوش لازم برای تحصیل در مقطع مربوط به خود برخوردارند . از مهمترین و اساسی ترین مسائلی که دختران و پسران با آن مواجهند سازگاری با خویشتن است در این تحقیق سعی بر آن است که با بررسی رابطه هوش هيجاني و سازگاری دانشجويان پسر و عوامل موثر بر این دو متغیر نتایج بدست آمده گامی در جهت آگاه کردن معلمان و اولیای دانشجويانبر دارد . این تحقیق دارای سه فرضیه است . فرضیه 1 بین سازگاری اجتماعی و هوش هيجاني دانشجويان پسر رابطه معنا داری وجود دارد . فرضیه 2 بین سازگاری اجتماعی با سازگاری کل دانشجويان پسر شهر ايذه رابطه معناداری وجود دارد. فرضیه 3 بین سازگاری اجتماعی و سازگاری دانشجويان پسر شهر ايذه رابطه معناداری وجود دارد . ابزار گرد آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه هوش هيجاني و پرسشنامه سازگاری می باشد . روش گرد آوری از جامعه آماری مورد نظر از تعداد کل دانشجويان53 نفر به صورت تصادفی انتخاب شد و به پرسشنامه ها پاسخ دادند نتایج بدست آمده از پرسشنامه با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج بدست آمده نشان دهنده این است که فرضیه شماره 1 و شماره 3 رد می شود ولی فرضیه شماره 2 تحقیق مورد تایید می باشد یعنی بین سازگاری اجتماعی و سازگاری کل دانشجويان پسر مقطع كارشناسي دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 89 -88 یا 639 / 0 = r و 000 = P در سطح 5 % P رابطه معناداری وجود دارد در این تحقیق بر اساس نتایج پیشنهاد می شود که هوش هيجاني و مسئله سازگاری در بین دانشجويانمورد بررسی دقیق تری قرار گیرد . مقدمه : ما موجوداتی اجتماعی هستیم و از آغاز ولادت ،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 27,900 تومان