مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 63
موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان یونانیان باستان موسیقی را به اندازه ریاضیات و نجوم، ضروری میدانستند. فیثاغورث (500 ق.م) نسبتهای فركانسی را كه ما امروزه در موسیقی ، به آنها فواصل میگوییم،كشف كرد0 مثلاً دونتی كه فركانسهای آنها براساس ضریب 2 به 1 هستند ، یك اكتاو ، 3 به 2 یك پنجم ، 4 به 3 یك چهارم و 9 به 8 یك ماژور را ایجاد می كنند . موسیقی دانها و فلاسفه یونانی از یك ساز تك سیمی كه به عنوان مونوكورد 17 شناخته می شد ، برای تولید فواصل گوناگون استفاده می كردند0 فلاسفه فیثاغورثی اعتقاد داشتند كه این ضرائب بر حركات اجرام سماوی و سایر عناصر مربوط به كهكشان هم حكم می رانند 0 از اینرو موسیقی در یونان ، جنبه هنری و روشنفكرانه بسیار بالایی پیدا كرد وهم طراز با ریاضیات ، اخلاق و نجوم مطرح شد 0 رساله بطلمیوس با عنوان هارمونی ، مهم ترین مأخذ در موسیقی باستانی یونان است0 تفسیررسالههای موسیقی یونان باستان ، نتنگاری ریتمیك را نشان می دهد ، ولی درمورد بیان و تفسیر گامها ، اختلاف نظرهای بی شماری در این آرا وجود دارد 0یونانیها ازنظامی آهنگین كه احتمالاً به مقیاسهای امروزی ما شباهت داشتند ، استفاده میكردند0 نت نگاری دقیق موسیقایی به شكل امروزی ، در یونان باستان وجود نداشت0 یونانیان باستان با استفاده از الفبای یونانی ، نوعی خط فاصلههای ملودیك و تقسیمات ریتمیك را ابداع كرده بودند 0 درحدود 15 نمونه از نت نگاری یونان باستان ، امروزه موجود هست0 پژوهشگران سعی كردهاند با گردآوری تمامی اطلاعات موجود در منابع ادبی آن دوران درباره نظامهای ریتمیك و تونال و استفاده از آنها درساختمان نخستین سازهای یونانی ، اجزای این قطعات موسیقی را تشخیص بدهند 0در نتیجه ، حدسهای ثاقبی درباره نغمات موسیقی یونان باستان ،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 25,400 تومان