مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 39
طرح درس روزانه ماده درسي : شيمي موضوع درس: آنتروپي تعيين جهت پيشرفت واكنشهاي شيميايي مقطع تحصيلي :متوسطه مدت جلسه : 30 دقيقه پايه تدريس : سوم تجربي تعداد دانش آموزان: 15 نفر مجري طرح : بتول كشميري محل اجرا : دبيرستان فاطمه الزهرا تاريخ اجرا : عنوان اجزاء مورد نظر در فرايند تدريس توضيحات اهداف كلي آشنايي دانش آموزان با آنتروپي و تعيين جهت پيشرفت واكنشهاي شيميايي جزئي 1 – آشنايي دانش آموزان با فرايندهاي خود به خودي و غير خود به خودي 2- آشنايي دانش آموزان با آنتروپي 3- آشنايي دانش آموزان به نقش تغيير انرژي و بي نظمي ( آنتروپي) در انجام واكنشهاي شيميايي 4- آشنايي دانش آموزان به پيشگويي جهت طبيعي ( خود به خودي ) واكنشها رفتاري دانش آموزان در پايان وضمن تدريس اين درس بايد بتوانند حيطه شناختي عاطفي مهارتي 1-50 % فرايند هاي خود به خودي و غير خود به خودي را مي شناسند و مثال مي زنند . 2- با مفهوم آنتروپي ( بي نظمي ) آشنا ميشوند . 3- ميدانند كه كاهش آنتالپي (0< H ) يكي از عوامل پيشرفت خود به خودي واكنش هاي شيميايي است . 4- ميدانند كه افزايش آنتروپي ( 0 > s ) يكي از عوامل پيشرفت خود به خودي واكنشهاي شيميايي است .5- مي دانند s تابع حالت است . 6- مبتوانند براي s تعيين علامت كنند 7- نتيجه گيري ميكنند كه انگيزه انجام خود به خودي واكنشها كاهش آنتالپي و يا افزايش آنتروپي و يا هردو است 8- ميتوانند در مورد جهت پيشرفت خود به خودي 50 %واكنشها قضاوت كنند . 9- پيش بيني ميكنند تمامي واكنشهاي خود به خودي درجهت عكس بصورت خود به خودي انجام پذيرنيستند.
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 17,300 تومان