مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 24
بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس شهر شوشتر نگارش:علی کرم پور کارشناس ارشد مدیرت دولتی چکيده: امروزه متصديان مشاغلي مانند پزشکي، پرستاري، استادی، معلمی و وکالت که بيشتر به عنوان حرفه محسوب مي شوند، ساعات متعددي را حتي به صورت فعاليت هاي شبانه به کار مي گذرانند. اشتغال به کار مداوم معلمان در مدارس و بعضا در آموزشگاه ها و مراکز علمی، در فضاي کاري اين گونه مشاغل بسيار تعجب برانگيز است. اين مقاله در پي تبيين شيفتگي عجيب معلمان به کارشان در قالب اعتياد به کار است. يافته هاي مقاله بر اساس مدل سازي معادلات ساختاري حاکي از آن است که بين اعتياد به کار معلمان با بروز رفتار شهروندي سازماني در ميان آنها رابطه معني داری وجود دارد. همچنين بين ابعاد اعتياد به کار (عجين شدن با کار، تمايل دروني در کار و لذت از کار) و رفتارهاي شهروندي سازماني رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. جامعه آماري شامل معلمان مدارس شهر شوشتر مي باشد که در مدارس و آموزشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی به طور همزمان فعاليت مي کنند. روش انجام پژوهش حاضر نیز به صورت توصیفی و از شاخه همبستگی بوده است که به صورت پیمایشی انجام شده است. واژه هاي کليدي: اعتياد به کار، رفتار شهروندي سازماني، عجين شدن با کار مقدمه: امروزه کارکنان، بيشتر از گذشته درباره زندگي كاري خود فكر مي كنند و نگران هستند، آنها شغل مطمئن، درازمدت و ارضا كننده مي خواهند،كارمندان اغلب حرفه خود را با اميد و انتظاراتي ويژه براي رسيدن به بالاترين سطح در سازمان شروع مي كنند و اكثر آنها به پيشرفت خود، رسيدن به قدرت، كسب بالاترين مسئوليتها و پاداشها اهميت مي دهند. در بين مشاغل مختلف جامعه، مشاغلي مانند معلمی و استادی احتمال زيادي وجود دارند كه علاوه بر پاداشهاي بيروني، به دليل انگيزه هاي دروني نيز با
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 12,200 تومان