مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 25
از اين معيارها«فروش كل» شركت است. به اين معني كه هر چه ميزان فروش يك شركت بيشتر باشد حاكي از حجم و اندازه آن شركت است، و برعكس هر چند ميزان فروش يك شركت كمتر باشد، حجم و اندازه آن شركت كوچكتر است. يعني بين ميزان فروش شركت و اندازه آن يك ارتباط مستقيم و مثبت وجود دارد. معيار ديگر«مجموع دارائي ها» به ارزش دفتري است. اين معيار نيز همانند معيار قبلي با اندازه شركت رابطه مستقيم دارد. به اين معني كه هر چقدر دارائي هاي شركت بيشتر باشد حاكي از اندازه بزرگتر شركت است، و برعكس هر چه حجم دارائي هاي شركت كمتر باشد، حجم و اندازه شركت كوچكتر است. معيار و شاخص ديگر براي مشخص نمودن اندازه شركت«ميانگين فروش كل» يا«ميانگين مجموع دارائي ها»ي شركت طي چند سال مورد بررسي است. اين معيار نسبت به دو معيار قبلي قوي تر به نظر مي رسد، چرا كه به وضعيت فروش كل يا مجموع دارائي هاي شركت طي چند سال توجه مي كند. اما با توجه به معيارهاي مذكور كه جهت سنجش اندازه و حجم شركت هاي مورد بررسي استفاده مي شوند، اكنون سوال اين است كه چگونه اندازه شركت بر ساختار مالي يا نسبت بدهي آن تاثير مي گذارد. تاثيرگذاري اندازه شركت بر ساختار مالي آن بدين شكل است كه هر چه اندازه شركت بزرگتر و گسترده تر باشد، اعتبار شركت بيشتر خواهد بود، و به تبع آن شركت دسترسي بيشتر و بهتري به بازارهاي سرمايه براي اخذ وام و وجود مورد نياز خواهد داشت. به عبارت ديگر هر چه اندازه شركت بزرگتر باشد آن شركت نزد بازارهاي سرمايه، وام دهندگان، و سرماي گذاران از اعتبار بيشتري برخوردار خواهد بود، و شركت قادر خواهد بود به ميزان بيشتري از اعتبار و وام هاي مورد نياز استفاده نمايد. و برعكس هر چه اندازه شركت كوچكتر باشد، از نقطه نظر افراد سرمايه گذار و موسسات مالي، اعتبار كمتري خواهد داشت،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 12,600 تومان