مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 43
چرخدنده چرخدنده وسیلهای است برای انتقال گشتاور که به کمک آن میتوان مقدار گشتاور و یا سرعت دورانی را کاهش یا افزایش داد. همچنین به کمک چرخ دنده ها میتوان جهت حرکت را تغییر داد. ساختار داخلیترین قسمت چرخدنده توپی Hub میباشد که به محور محرک متصل میباشد. در بیرون این قسمت جان چرخدنده Web قرار گرفته است. بیرونیترین قسمت در جهت شعاعی، محیط چرخدنده Rim میباشد که دندانههای چرخدنده در این قسمت قرار میگیرند. این بخش از چرخدنده منبع اصلی ایجاد صدا میباشد. مهمترین اصطلاحاتی که در طراحی چرخدنده بکار میروند عبارتند از: دایره گام Pitch Circle: دایرهای فرضی که تمامیمحاسبات بر اساس آن انجام میگیرد. دایره گام دو چرخدنده درگیر بر هم مماس میباشند. گام محیطی Circular Pitch: طول کمانی از دایره گام که بین دو نقطه متناظر از دو دندانه مجاور قرار گرفته است. ارتفاع سر دنده Addendum: فاصله بین بالای دندانه Top Land تا دایره گام. ارتفاع ته دنده Dedendum: فاصله بین ته دندانه Bottom Land تا دایره گام. لقی محیطی Backlash: مقداری که فضای خالی بین دو دندانه یک چرخدنده از ضخامت دندانههای چرخدنده درگیر با آن در امتداد دایره گام بیشتر است. چرخدندهها بر اساس وضعیت قرارگیری محورهای دو چرخدنده درگیر نسبت به هم به دو گروه اصلی تقسیم میشوند: • چرخدندههای با محورهای موازی • چرخدندههای با محورهای غیرموازی انواع چرخ دنده ها وقتی می خواهند یک چرخ دنده انتخاب کنند، به چند نکته اساسی توجه می کنند. • اولین نکته نسبت چرخ دنده ها است. نسبت چرخ دنده ها قدرت و سرعت خروجی را تعیین می کند. • نکته دوم شکل دنده هایی است که روی چرخ دنده قرار گرفته اند. چرخ دنده های قدیمی ظاهری شبیه شکل روبرو داشتند. چنین چرخ دنده ای برای کارهای ساده خوب است، اما وقتی بخواهیم در یک ابزار پیچیده از آن استفاده کنیم کارآیی چندانی ندارد. اینجا
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 18,700 تومان