مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 24
نقش رسانههاي آموزشي در فرآيند يادگيري دانش آموزان مراحل اجراي طرح همياري در امر آموزش يادگيري فراگيران ، آموزگار هدف مشخصي را براي درسي كه مي دهد در نظر مي گيرد. تدريس را با صحبت راجع به هدف درسي و ايجاد انگيزه شروع مي كند. توضيح هدف درس در ابتداي تدريس باعث برانگيختن حس كنجكاوي و توجه در شاگردان شده و بي صبرانه منتظر تمرين آن در گروههاي كوچك خود مي باشد. پس از اينكه هدف درس براي شاگردان توضيح داده شد معلم مي تواند با توجه به جَو كلاس ، تدريس خود را در حين يا در پايان كارگروهي انجام دهد. اعضاي گروه مطلب مشخص شده از سوي معلم را به طور انفرادي در گروه مورد مطالعه قرار مي دهند .معلم دراين مرحله در زمينه موضوع تدريس سوالهايي را در اختيار دانش آموزان قرار مي دهد و آنها به صورت فردي پاسخ مي دهند. معمولاً وظيفه معلم است كه زمان پاسخگويي به سؤالات را براي دانش آموزان مشخص نموده و در صورت نياز اين زمان را افزايش مي دهد. افراد گروه با بحث و دليل تراشي براي رسيدن به يك پاسخ مشترك جوابهاي انفرادي خود را مورد مقايسه قرار مي دهند كه نقش معلم سركشي به گروهها و راهنمايي آنان براي رسيدن به جواب مشترك مي باشد. آموزگار راهنمايي تصحيح سؤالات يا تمرينها را در اختيار مدير گروه قرار مي دهد تا پاسخهاي تيمي يا گروهي دانش آموزان در گروه مورد ارزشيابي قرار گيرد. نتيجة كار گروهها در كلاس نشان داده مي شود و گروههايي كه كار خود را به نحو احسن انجام داده اند مورد تشويق قرار مي گيرند. در اين مرحله معلم نقش فعال به عهده مي گيرد و از حالت تسهيل كننده خارج شده و به صورت يك مدير در مي آيد. در انتهاي فعاليت گروهي دانش آموزان نتيجه گيري كلي را كه همان تكرار هدف درسي است از سوي آموزگار انجام مي گيرد. در پايان معلم به شاگردان تكليف مربوط به همان درس
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 12,300 تومان