مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 58
موضوع تحقيق: نقش مدرسه دربهداشت رواني دانش آموزان ژ تعريف بهداشت رواني وروشهاي پيشگيري: در تعريف اول منظور از بهداشت رواني عبارت از رشته اي، تخصصي در بهداشت عمومي است كه در زمينه كاستن اختلالات رواني در يك جامعه فعاليت مي نمايد. به عبارت ديگر، بيماريابي Finding Case و پيگيري up Follow موارد روان پزشكي را به عهده دارد و هدف اصلي آن، كشف علت اين اختلالات و ريشه كني آنها disease of Eradication مي باشد. بدين ترتيب بررسي انواع مختلف اختلالات رواني و عوامل زيستي، رواني، اجتماعي Factors Social - Psycho - Bio در اين رشته علمي مورد بحث قرار مي گيرند. به همان ترتيب در بهداشت عمومي مثلا بيماريهاي عفوني مورد بررسي واقع مي شوند و عامل بيماري زا و چگونگي ايجاد بيماري و علائم آنها و راه هاي سرايت مورد توجه واقع مي شوند و عامل بيماري زا و چگونگي ايجاد بيماري و علائم آنها و راه هاي سرايت مورد توجه واقع مي گردند تا روش پيش گيري مشخص شود، در مورد اختلالات رواني نيز سعي مي شود تا عوامل بيماري زا و طرز بوجود آمدن بيماري مشخص گردند تا طرز پيش گيري نيز شناخته شود و بتوان نسبت به از بين بردن اين بيماريها در اجتماعات انساني اقدام نمود. با اين ديد، منظور از بهداشت رواني بررسي روش هاي پيش گيري است. در اين مورد بايد توجه داشت كه اصول بهداشت رواني به سادگي اصول بهداشت عمومي نيست. مخصوصا در مورد بيماريهاي عفوني، فعاليتهاي شبانه روزي دانشمندان اين رشته، روشنائي زيادي ايجاد كرده است و در ممالكي كه بهداشت عمومي پيشرفت قابل ملاحظه اي نموده است، پيداشدن يك بيمار مبتلا به تيفوئيد موجب شگفتي مي شود. بوسيله ايجاد آب لوله كشي و گسترش آن براي تمام مردم و آموزش راههاي مبارزه با
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 24,000 تومان