مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 37
تربيتمعلم و آموزش ضمن خدمت اهمیت تربیتمعلم سابقهٔ تاریخی و قوانین مهم تربیتمعلم دانشسرای کشاورزی و سایر مراکز تربیتمعلم دانشگاه تربیتمعلم تربیتمعلم پس از انقلاب اسلامی (قوانین و مقررات آن) آموزش ضمن خدمت تشکیلات ادارهٔ کل تربیتمعلم و آموزش نیروی انسانی و اهم وظایف بررسی کمی و کیفی تربیتمعلم، آموزشهای ضمن خدمت و تأمین نیروی انسانی اهميت تربيتمعلم يکى از سازمانهاى مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانى است که در آن معلمان مورد نياز دورههاى مختلف تحصيلى تربيت مىشوند؛ زيرا محصول اين نوع سازمانها، معلمانى هستند که نقطهٔ آغاز هر تحول آموزشى و پرورشى هستند و قادر هستند با دانش و مهارتى که کسب کردهاند، چهرهٔ سازمانهاى آموزشى را دگرگون سازند و فضاى مدارس را به فضاى محبت، رشد و بالندگى روحافزا و لذتبخش مبدل کنند و با انتقال عناصر فرهنگى به نسل نوخاسته و اِعمال روشهاى مناسب تربيتي، موجبات رشد شخصيت کودکان، نوجوانان را فراهم سازند. نظر به اهميت نقش معلمان و اعتبار و ارزشى که بر آنان متصور است، سرمايهگذارى بهمنظور تربيت و تأمين اين رکن مهم تعليم و تربيت بهترين و سودمندترين نوع سرمايهگذارى است. گسترش اين قبيل سازمانها مهمترين وظيفهٔ مديران رده عالى آموزش و پرورش و مديران رده بالاى کشور است. ”زيباترين اِصلاح و بازسازى آموزش و پرورش در صورتىکه معلم به تعداد کافى و با کيفيت مطلوب در اختيار نباشد، با شکست روبهرو خواهد شد“ . سابقهٔ تاريخى و قوانين مهم تربيتمعلم قانون تأسیس دارالمعلمین و دارالمعلمات (دارالمعلمین مرکزی) قانون تربیتمعلم و تأسیس دانشسراهای مقدماتی تکريم شخصيت معلمان و توجه به آداب معلمى و متعلمى از ديرباز در فرهنگ اسلامى و ايرانى ما، جايگاه خاصى داشته است. نگارش دو کتاب ادبالصغير و ادبالکبير (دادبه) و رسالةُالمعلمين (جاحِظ) و آدابالمتعلمين (محمدبن سحنون) و کتاب تعليمالمتعلم، طريقالتعليم (زرنوجي) و نوشتههاى معلم دوم ابونصر فارابى و تهذيبالاَخلاق
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 16,800 تومان