مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 8
نظام آموزشی دوره متوسطهاين دوره يا سن شروع كار و مرحله احساس نياز نوجوانان به استقلال و موجوديت و علاقه مـندي به كارهاي توليدي و اقتصادي مقارن است . بنابراين در اين دوره برنامه ريزي تحصيلات متوسطه بايد بر پايه اي استوار باشد كه موجبات رشد شخصيت نوجوانان و تحصيلات متوسطه بايد بر پايه اي استوار باشد كه موجبات رشد شخصيت نوجوانان و جوانان و فراهم آيد و استعدادهاي اختصاص آنان شكوفا شود و براي زندگي مفيد فردي و اجتماعي آمادگي لوزم در آن ايجاد شود!دوره متوسطه يكي از حساس ترين و مهمترين مراحل تحصيلات رسمي است. اين دوره از ميان دورههاي ديگر آموزش و پرورش به دلايل زير زودتر تغيير و تحول پيدا كرد كه عبارت است از: _ هرم سنيِِِِِِِِّ دانش آموزان كشور متوجه دوره متوسطه بوده و پرداختن به مشكلات ناشي از رشد جمعّيت دانش آموزان در اين دوره از اهميّت خاصي برخوردار است._دورزه آموزش متوسطه مرحله گذر از آموزش عمومي به آموزش عالي يا از از آموزش عمومي به بازار كار است به عبارت ديگر جوانان پس از پايان اين دوره يا به تحصيلات عالي و تكميلي روي مي آورند يا جذب بازار كار مي شوند._دوره آموزش متوسطه مرحله گذر از نوجواني و مقدمه كسب استقلال جوان و قبول مسًوليت از طرف اوست._بالاخره دوره آموزش متوسطه سنگ بناي تربيت نيروي انساني ماهر كشور بوده و از اهميت خاصي در برنامهاي رشد و توسعه و سازندگي برخوردار مي باشد.دوره آموزش متوسطه با توجه به اهميت بسيار زياد مشكلات و نارسايي هايي داشته است كه منجر به تغيير آن از نظام قديم و سپس مراحل تغيير نظام آموزش متوسطه را مورد بررسي قرار مي گيرد.مشكلات و نارسايي هاي نظام قديم آموزش متوسطه بر اساس منابع مشكلات و نارسايي هاي نظام قديم آموزش متوسطه عبارت است از: 1_كارايي كم اين آموزشها به واسطه شيوهً امتحانات سالانه و ضرورت كسب نمره قبولي در تمام دروس براي ارتقاء به پايه بالاتر كه موجب افزايش تعداد مردودي ها و تكرار
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان