مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 6
فرضيه اول: بين نگرش مذهبى به تقلب رابطه معناداري وجود دارد وجود دارد. براي آزمون اين فرضيه درتعيين رابطه نگرش مذهبي با تقلب از آزمون همبستگي پيرسون استفاده شد. جدول 4-9 : ضريب همبستگي ساده نگرش مذهبي ـ با تقلب با متغير تحقيق متغيرپيش بين شاخص آماري متغير ملاک ضريب همبستگي (r ) سطح معني داري ( p ) تعداد نمونه (n ) نگرش مذهبي ترس از امتحان 13/0 036/0 239 ترس از استاد 02/0 771/0 ترس از نمره پاياني 01/0 881/0 اضطراب از ديدخانواده با دانشجو 14/0 034/0 اجتما 02/0 437/0 ساير 08/0 034/0 همان طوري كه در جدول 9-4 مشاهده ميشود رايطه نگرش مذهبي با تقلب رابطه معنيداري وجود دارد (036/0= P و 13/0 = r). بنابرايــن فرضيه اول تأييد ميشود. به عبارت ديگر،با افزايش استرس از اطراف به دانشجو, كه منجر به تقلب مي شود به طور طبيعي افزايش يافته است.(نگرش مذهبي ـ تقلب رابطه معني داري وجود ندارد, بين وضعيت ترتيب منظم امتحانات در سالهاي برنامه ريزي شده بر اضطراب خود رابطه معنيداري وجود دارد). فرضيه دوم : بين ميزان تحصيلات والدين و نگرش مذهبى رابطه وجود دارد.. براي آزمون اين فرضيه درتعيين ارتباط بين ميزان سواد خانواده بر نگرش مذهبي به تقلب ازآزمون همبستگي پيرسون استفاده شد. جدول 4-10: ضريب همبستگي ساده شاخص تحصيلات خانواده با متغير تحقيق متغير پيش بين شاخص آماري متغير ملاک ضريب همبستگي (r ) سطح معني داري
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان