مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 2
مدیریت مشارکتی (سیستم پیشنهادها) ديرزماني است که در مراکز مهم توليدي و صنعتي دنيا درباره مسئلهاي به نام مديريت مشارکتي و سيستم پيشنهادات بحث ميشود. امروزه صاحبنظران و انديشمندان معروف و معتبر جهان به صورت قاطع و ترديد ناپذير بر اين عقيده هستند که مديريت مشارکتي،تنها روش مديريت نوين، مطلوب، کارساز و نجاتبخش در موسسات و سازمانهاي گوناگون ميباشد(ذاکر،1380: 4 ). يکي از سيستم هاي کارا و موثر مديريت مشارکتي، سيستم پيشنهادات است که در چند دهه اخير به کار گرفته شده است. روش کار در اين سيستم به طور خلاصه عبارت است از اينکه کليه کارکنان از طريق دادن پيشنهاد هاي گوناگون به همفکري و مشارکت با مديريت و مسئولين سازمان مي پردازند و تاثير آن نيز در کاهش ضايعات، ازدياد بهره وري، تقليل هزينه ها، بهبود شرايط ايمني، بهبود سيستم تعميرات و نگهداري، بهبود روشهاي توزيع و فروش و ... چشمگير بوده است. سيستم پيشنهاد گيري که امروزه در بسياري از کشورهاي صنعتي (بالغ بر 50 کشور با فرهنگ ها و ايدئولوژي هاي مختلف) و تعداد کثيري از شرکت ها و موسسات و سازمان هاي بزرگ و مهم و موفق جهاني به اجرا گذاشته مي شود، تا کنون در جهان صنعتي نتايج درخشاني به بار آورده که اين نتايج بويژه در کشورهايي چون ژاپن، کره جنوبي، آلمان، چين، ايتاليا، هندوستان، يوگسلاوي (سابق) و سنگاپور بسيار چشمگير و توجه برانگيز بوده است(باتمانقليچ، 1375: 879 ). ميزان مشارکت يا عدم مشارکت کارکنان در نظام پيشنهادات با عوامل گوناگوني مرتبط است، تيلور معتقد است که مسئولیت مدیریت این است که به دقت کارگران (کارکنان) را به منظور حصول اطمینان از اینکه بهترین روش را برای انجام کار خود بکار می برند، انتخاب کند و آنها را آموزش دهد و در آنها ایجاد انگیزه کند پاداشهاي مادي و اقتصادي مي تواند انگيزه لازم را براي کارايي بيشتر در کارکنان ايجاد نمايد(رابینز، 1386: 433
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان