مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 4
مقدمه اي در مورد الحيات در مقدمه نخستین جلد "الحیاه", و در "سرآغاز گرانیده فارسی" نیز, درباره اهداف و آرمانهای این کتاب سخن گفته شده است. "الحیاه" در واقع, فراخوانی و دعوتی است به یک بازنگری عمیق و فراگیر در, در ابعاد "هدایت اسلامی". هدایت اسلامی, شامل "تربیت" است و "سیاست". تربیت (انسان پردازی), از ساختن (و به ثمر رساندن) فرد آغاز می شود, به منظور ساختن ( و به ثمر رساندن ) جامعه. و سیاسست ( جامعه سازی) , از ساختن و(و به ثمر رساندن) جامعه آغاز می شود, به منظور ساختن ( و به ثمر رساندن فرد). بنابراین, دو امر یاد شده (تربیت و سیاست), دو واقعیت توامانند و دو روی یک سکه. و همه موضوعات و مسائل دیگر, از این دو امر نشات می گیرند, و در این دو امر و چگونگی آن دو مندرجند. و بخوبی پیداست که تربیت صحیح فردی بدون سیاست صحیح اجتماعی تحقق پذیر نیست, چنانکه سیاست صحیح اجتماعی بدون تربیت صحیح فردی تحقق پذیر نه . و مقصود از سیاست, مدیریت جامع اجتماعی است که در برگیرنده همه بعدهاست: اقتصادی, سیاسی, قضایی, اداری, فرهنگی, آموزشی, دفاعی و ... اساس هدایت اسلام – که از آن نام بردیم- تعلیماتی است که دین اسلام برای انسان آورده است تا " صراط مستقیم" را به او بشناساند, و او را به پیمودن آن موفق سازد. و این تعلیمات در دو رکن پیوسته به هم گرد آمده است: " قرآن-حدیث", دو رکنی که طلب هدایت از هر یک از آن دو بی مراجعه به آن دیگر منتج نیست. تصور اینکه با قرآن کریم بی مراجعه به "عترت" و احادیث و تعالیم آن می توان به "هدایت فعلیه" رسید درست نیست, و بر خلاف خود قرآن کریم و وصیت های مکرر
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان