مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 5
مشاركت از مقوله هايي است كه به عنوان يك سازو كار مهم و ملاحضه گر مثبت و مورد اعتماد در كارآيي و اثر بخشي فعاليت ها در ابعاد فرهنگي ، اقتصادي ، اجتماعي و سياسي مورد تأكيد صاحب نظران رشته هاي گوناگون به ويژه نظريه پردازان و محققان حوزه ي علوم اجتماعي و رفتاري قرار گرفته است . از طرف ديگر يكي از ويژگي هاي مهم مشاركت پي آمد زود هنگام و خوش آيند و عيني آن است كه مراتبي از نتايج آن راحتي توده هاي عامه ي مردم با حداقل توجه و تفكر به وضوح درك نموده و اهميت و نقش آن را به راحتي پذيرا هستند . اهميت آموزش و پرورش و نقش ها و كاركرد و حجم عظيم فعاليت هاي آن در ابعاد گوناگون از يك طرف نيازمند مشاركت عوامل برون سازماني ( خانواده ها و نهادهاي ديگر اجتماعي ) و از طرف ديگر نهادينه كردن و مشاركت نيروي بالقوه درون سازماني را به طور جدي طلب مي كند . با وجودي كه در دهه ي 80 به ويژه از نيمه ي دوم آن مسأله ي بستر سازي و گسترش تحقق مفهوم واقعي مشاركت مورد توجه قرار گرفته و از طريق مبحث وقف ، انجمن اولياء و مربيان ، معاونت مشاركت هاي مردمي ، جهاد مدرسه سازي ، شوراهاي آموزش و پرورش ، شهردار مدرسه و شوراي معلمان ، تشكل هاي دانش آموزي ، فعاليت ها و اقدامات مفيد و مؤثري انجام گرديده ولي هنوز به نظر مي رسد براي نهادينه شدن امر مهم مشاركت در آموزش و پرورش به ويژه اولياء و معلمان و دانش آموزان بايد گام هاي بلند مؤثرتري برداشته شود ، اين يك نياز و هم يك ضرورت جدي مي باشد . مفهوم مشاركت با توجه به ديدگاهها و پيامدهاي مشاركت ، صاحبنظران تعاريف متنوع و در عين حال مترادف و نزديك به هم ارائه كرده اند . ( مشاركت يك درگيري ذهني ، عاطفي اشخاص در موقعيت هاي گروهي است كه آنان را بر مي انگيزد تا براي دست يابي به هدف هاي گروهي ، ياري دهند و در مسئوليت كار كار شريك شوند .
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان