مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 17
نقش مطالعات درسي و غيردرسي در پيشرفت دانش آموزان نقش مطالعات غيردرسي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان وقتی سطح فكری دانشآموزی بالا رفت و ذهن او فعال شد، امكان فراگیری درسهای مدرسه برایش بهتر فراهم میشود. یعنی ذهن او آمادگی بیشتری را برای یادگیری ریاضی، ادبیات، تاریخ و… خواهد داشت و این مطلبی است كه تجربه آن را بارها ثابت كرده است. مقدمه : حضرت علی علیه السلام میفرمایند:«هرآن كس كه با كتاب آرامش یابد،راحتی وآسایش از او سلب نمیگردد» و همچنین در جای دیگر میفرمایند:«اگر روزی بر من بگذرد كه در آن روز به علم ودانش من افزوده نشود، آنروز، روز مباركی نیست». یکی از مهمترین شاخصهای رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی هر کشور میزان مطالعه و روی آوری افراد آن جامعه به تحقیق و پژوهش میباشد. توسعه اقتصادی و اجتماعی در پرتو توسعه فرهنگی و آموزشی صورت میپذیرد و این امر نیازمند توسعه در ذهنیت و افکار مردم جامعه است. تا زمانی که پیشرفت علمی و فکری برای افراد جامعه حاصل نشود توسعه و رشد آن جامعه توسعه درونزا نبوده و خود باعث وابستگی و عدم پیشرفت واقعی می شود. سرعت کشف و پیدایش علوم و فنون جدید به حدی است که انتقال دستاورد های نوین علمی و فتی از طریق کتب درسی وآموزشهای کلاسیک مدرسهای به دانش آموزان و دانشجویان امکانپذیر نیست و باید چارهای دیگر اندیشید. صاحبنظران تعلیم و تربیت معتقدند در آموزش و پرورش جدید باید بر روش آموختن بیش از انتقال آموختهها تکیه کرد. چون آموزش کلیه معلومات و اطلاعات موجود به دانشآموزان نه امکانپذیر است و نه چاره ساز. نسل جدید باید روش آموختن برای زیستن را بیاموزد تا بتواند در آینده زندگی کند. بنابراین لازم است نگرش دانش آموز محوری و خودخوانی و فرهنگ تحقیق و مطالعه و خودآموزی را در بین آنان گسترش داد . خوشبختانه امروزه در کشور ما کتاب برای کودکان و نوجوانان به صورت یک نیاز شناخته شده در آمده است. والدین و معلمان
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان