مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 5
نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا ارتباط از طريق اينترنت دو صورت كلي دارد : ارتباط همزمان ( Realtime ) و ارتباط غير همزمان ( Non Realtime ). تقريبا همه كاربران اينترنت تجربياتي را در زمينه اين دو نوع ارتباط دارند. اتاقهاي گپ و كنفرانسهاي اينترنتي ، نمونه هايي از ارتباطات همزمان هستند و پست الكترونيكي ، انجمن ها و تالار هاي گفتگو يا همان فوروم ها ( Forums ) ، گروههاي خبري ( News Group ) ، صفحه هاي پيغام ، نمونه هايي از روشهاي ارتباطي غير همزمان هستند. سايه نيوزگروپ ها در ايران كمي سنگين است. كمبود اطلاعات و ظاهر معمولي اين پروتكل اينترنت باعث شده كه افراد بسيار كمي از نيروي فراوان نهفته در يوزنت ( Usenet ) استفاده كنند. تا آنجا كه مراكز اينترنت معدودي پيدا مي شود كه اين پروتكل را به كاربران خود ارائه كنند. با همه اين كمبودها ، قدرت نيوزگروپ ها در ارتباطات را نمي شود پنهان كرد. اكثر كاربران نيوزگروپ ها علاقه اي به آموزش و ترويج اين سرويس اينترنت ندارند ، دليلي منطقي دارند. نمي خواهند بلايي كه بر سر چت و چت روم ها آمد ، با همگاني شدن ، بر سر نيوزگروپ ها هم بيايد. در حال حاضر نيوزگروپ پديده اي حرفه اي است كه افراد حرفه اي ( Professional ) در كامپيوتر و شبكه و امنيت شبكه بيشتر از آن استفاده مي كنند.نيوزگروپ و پروتكل آن ، يوزنت ( NNTP Protocol ) ، بسيار شبيه تالارهاي گفتگو ( Forums ) در وب است . در اصل فوروم ها ، شكلي از همان گروههاي خبري است كه در قالب وب گنجانده شده اند. در تعريف يوزنت مي توان آن را مانند هزاران هزار تابلوي اعلانات ( Billboard ) فرض كرد كه هر كس كه عضو آن تابلو اعلانات باشد ميتواند صحبت ، سئوال ، جواب يا مطلب خود را به آن تابلو سنجاق كرده تا بقيه افراد آن را خوانده و احتمالا جواب دهند. هر چند كه در مورد اين مطلب به شدت توصيه شده است كه براي تشريح گروههاي خبري از
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان