مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 7
موتورهای دو خازنی این موتورها از نظر ساختمان هیچ تفاوتی با موتور تک فاز با خازن دائم کار ندارد فقط در مدار سیم پیچ راه انداز آن دو خازن با اتصال موازی قرار می گیرد. یکی از این خازن ها با ظرفیت زیاد و از نوع الکترولیتی و دیگر خازن روغنی است که ظرفیت آن معمولا 5 تا 25 میکروفاراد می باشد.هر دو خازن در راه اندازی موتور مشارکت دارند ولی همین که موتور به سرعت اسمی خود رسید خازن الکترولیتی به وسیله کلید گریز از مرکز یا رله مغناطیسی از مدار خارج می شود. خازن ها- خازن تشكيل شده است از دوصفحه هادي كه بوسيله جسم عايقي از يكديگر جدا شده باشند.كاغذ،ميكاوسراميك از جمله عايق هايي هستند كه در ساخت خازن بكار مي روند.خازن در مدار دو اثر مهم دارد . اولا" با دادن ولتاژ به دو سر آن بار الكتريكي در آن ذخيره مي شود . ثانيا"ذخيره شدن بار هاي الكتريكي باعث ايجاد اختلاف پتانسيلي در دو سر خازن ميشود.وقتي كه ولتاژ خازن برابرولتاژ داده شده شود ديگر جابجايي بار الكتريكي بيشتري بوجود نمي آيد.اين بار الكتريكي درخازن چه به منبع وصل باشد يا آن را قطع كنيم در خازن باقي مي ماند.وقتي كه دوسر يك خازن شارژ شده كه از منبع تغذيه جدا كرده ايم را به وسيله يك سبم رابط به هم وصل كنيم خازن خالي مي شود عملا" كافي است كه ولتاژ خازن بيشتر از ولتاژ داده شده به سر آن باشد تا خازن به عنوان يك منبع ولتاژ موقت براي ايجاد يك جريان تخليه در مسير تخليه اقدام كند در اين دو حالت جريان تخليه خازن ادامه خواهد داشت تا اينكه ولتاژ به صفر ويا برابر ولتاژ داده شده به دو سر آن برسد. مقدار ذخيره الكتريسته در خازن را ظرفيت خازن مي نامند واحد ظرفيت خازن فاراد است فاراد واحد بزرگي است به همين دليل از واحد هاي كوچكتري استفاده مي شود كه عبارتنداز: / انواع خازن ها- خازن با
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان