مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 33
مقدمه ويليام تامسو براي نخستين بار در سال 1845 طرح كاربرد به نوعي تيوپ تو خالي را كه قابل باد شدن براي استفاده روي سطح بيروني چرخ درشكه به ثبت رسانيد . يون طرح ديد نسبت به چرخ هاي آهني قديمي در اين بود كه اولاً نيروي لازم براي به حركت در آوردن وسيله نقليه كاهش پيدا كرده و به تبع آن حركت به نحو آسانتري انجام مي پذيرفت . ثانياً سرو صداي به وجود آمده در اثر برخورد چرخ آهني با سطح سنگلاخ و ناهموار جاده نيز از بين مي رفت . ايزو جديد عليرغم كاربرد وسيع آن و موفقيت هاي كسب شده مورد توجه واقع شده و در واقع به دست فراموشي سپرده شد چهل و سه سال بعد يك شهروند ايرلندي به نام “دلپ” ايده ساخت تايري كه قابيت باد شدن را دارا بود مطرح نمود. “دلپ” به زودي طرح جديد خود را از نقطه نظرات گوناگون مورد آزمايش قرار داده و دريافت كه با استفاده از تايرهاي جديدي نيروي لازم جهت به حركت در آوردن وسيله نقليه به نحو قابل محلاظه اي كاهش پيدا مي كند در عرض مدت كوتاهي در سير تكاملي خود تايري بادي به شكل امروز كه مورد استفاده قرار مي گيرد در آمد تغييرات به وقوع پيوسته در طي مراحل مختلف به اين ترتيب بود كه براي قسمت رو به (Tread) تايره از آميزه اي لاستيكي كه براي افزايش مقاومت آن مورد و لكاش قرار گرفته بوده استفاده شده و جهت افزاي چسبيدگي آن به سطح جاده طرح هاي ساده اي روي آن در نظر گرفته شد . مساله قرار گيري تاير روي رينگ و عدم امكان جابجايي آن حين حركت عادي وسيله نقليه هم با كاربرد طريقه هايي كه در ساختمان آن از سيستم فولادي استفاده شده بود حل گشت . در ضمن استفاده از منجمد فابريكي نيز كه در برابر خستگي ناشي از خم شدن هاي متوالي و مداوم تاير مقاومت مي كند در سير تكاملي اين تايرها معمول و متداول گرديد . امروزه تكنيك هاي پيشرفته اي در رابطه با ساخت تاير همراه با توسعه تكنولوژي ساخت تجهيزات مربوط به
مبلغ قابل پرداخت 15,400 تومان