مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 7
مديريت نام تجاريدكتر اوژن كريمي- دكتر غلامحسين خورشيدي- محمد احمدي چكيدهدر اين مقاله به منظور ارائه راهكار براي موفقيت مديران بازاريابي در دستيابي به اهداف نام تجاري(Brand) و همچنين اثربخشي تلاشهايي (از قبيل موضعيابي، تبليغات و ...) كه در جهت ارتقاي ارزش برند. (نام تجاري) صورت ميگيرد، مفهوم مديريت نام تجاري در مؤسسات توليدي را مطرح كردهايم. مديريت نام تجاري در مجموع تلاش دارد تا با هدفگذاري، برنامهريزي، اجرا و كنترل، براي نام تجاري ايجاد ارزش كند و سپس در جهت حفظ و ارتقاي ارزش آن بكوشد. در اين مقاله، با ديدگاه بلندمدت و راهبردي به ارائه شيوة مديريت نام تجاري پرداختهايم.در ابتدا معيارهايي را براي تعريف ارزشهاي هستهاي نام تجاري و چگونگي خلق يك نام تجاري منسجم ارائه كردهايم و سپس با بيان معيارهايي كه مصرفكنندگان با آن نام تجاري را ارزيابي ميكنند، لزوم انجام تحقيقات بازار را خاطر نشان ساختهايم. در اين تحقيقات، صفاتي را كه مورد توجه مصرفكنندگان در مورد هر كدام از معيارها است، شناسايي ميكنيم و با استفاده از اين صفات و درجهبندي آنها توسط مصرفكنندگان، ارزيابي ذهني ايشان را از نام تجاري شناسايي كرده و با استفاده از چارچوبي كه بر اين معيارها استوار است، راهبردهايي متناسب با موقعيتهاي مختلف هر نام تجاري ارائه كردهايم. با انتخاب يك راهبرد و اجراي آن نوبت به ارزيابي و ارائه بازخورد براي كنترل و اصلاح ميرسد. معيارهايي را براي اين كار ارائه كردهايم كه ميتوانند در ارزيابي عملكرد نام تجاري ما را ياري دهند. مقدمهمشكلاتي كه امروزه مديران بازاريابي را به خود مشغول كرده، عبارت است از آنکه تلاش آنها براي خلق و نگهداري برند فاقد برنامهريزيهاي لازم بوده، به دليل عدم شناخت ويژگيهاي نام تجاري (brand) و عدم شناخت روشهاي صحيح مديريت نام تجاري نميتوانند به صورت اثربخشي، محصول را با نام تجاري پيوند بزنند. اغلب مديران بازاريابي و يا مديران برند، مفاهيم بازاريابي را از قبيل شناخت نيازهاي مشتري ، موضعيابي
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان