مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 24
هنجاریابی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران نگارش: چكيده اختلالات هيجاني در نوجوانان به مشكلات سلامت روان اشاره ميكند كه به شدت زندگي آنها را مختل ميكند. با توجه به اين مطلب و نبود وسيله معتبر و روا براي سنجش اختلالات هيجاني در كشور و نياز نوجوانان به شناسايي اين اختلالات و اقدامهاي پيشگيرانه لازم سبب انجام پژوهش حاضرگرديد. سپس تحليلهاي آماري لازم به عمل آمد و در مرحله بعدي، با توجه به قابل قبول بودن نتايج، جدول نرم تهيه شد. از اين رو بر اساس يك طرح نمونه برداري چند مرحلهاي تعداد 580 نفر در پژوهش شركت داده شدند. نتايج حاصل نشان داد كه ضريب اعتبار ابزار نسبتا بالا و برابر با 9/0 است. با اجراي تحليل عاملي، عواملي كه در مقياس اندازهگيري ميشود به اين شرح به دست آمد: رفتاروافكار پارانويايي، هيجانپذيري، گرايش به رفتارهاي ضد اجتماعي، تمايل به گوشهگيري، بيقراري، گرايش به افسردگي، گرايش به پرخاشگري، وسواس، پسيكاستني(ضعف رواني).در پژوهش حاضر چون ماهيت نمرهگذاري مقياس را يك نظام مطلق تشكيل ميدهد اين مقياس به دوگونه نرمهاي درصدي و مقولهاي براي دانشآموزان 12 تا 17 سال دختر و پسر تهران تهيه شد. يافتههاي پژوهش نشان داد كه دانشآموزان دختر و پسر در حد بسيار زيادي از ويژگيهاي اختلالات هيجاني برخوردار نيستند و اين پايين بودن سطح گرايش در مورد پسران از دختران هم بيشتر بود. از يافتههاي اين پژوهش ميتوان براي سنجش ميزان اختلالات هيجاني در دانشآموزان 12 تا 17 سال شهر تهران به عنوان يك ابزار مفيد براي پژوهشهاي روان شناختي و روانسنجي بهره جست. Norming of woodworth personal data sheet for study of emotional disorders in 12 to 17 ages adolescences of tehran Abstract Emotional disorders in youth point to psychical health that destroy their life .With attention to this subject, in available of valid and standard instrument for evaluation of emotional disorders in country,and youths need
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 12,400 تومان