مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 62
رابطه دین و تربیت فجایع بنام دین در كشورهاى متعدد فجایع بسیارى تحت عنوان دین بروز كرده است. در طى قرون وسطا، بسیارى از انسانها حت شكنجه و ظلم و ستم از تنگ نظرى در برخورد دینى به ستوه آمده بودند. در این موقعیت بود كه بسیارى از مردم در برابر دین حالتى كینه توزانه به خود گرفتند و به تدریج عقیده فریب و استثمار مذهبى در اذهان بسیارى از آنها رخنه كرد. این امر باعث شد كه در این دوران (قرون وسطا) كسانى چون روسو و لاك ضمن تاكید بر آزادى انسان بر اساس عقل و منطق با هرگونه كنترل و نظارت دینى بر فرایند تربیت مخالفت كنند. ما در قرون وسطا شاهد رسوا شدن بسیارى از كسانى هستیم كه زندگى منحط خود را تحت لواى دین پیش مى بردند. مردم ضمن آگاهى از اعتقادات كوركورانه خود كه بر اساس تبلیغات استوار بود شروع به بیزارى جستن از سازمانها و بنیادهاى مذهبى و عملكرد مخدوش آنها نمودند. پیشرفت علوم جدید موجى در حیات انسان ایجاد كرد. مردم با آگاهى از اقتصاد، سیاست، فلسفه و... از زاویه اى دیگر به زندگى نگاه مى كردند. معناى دین مفهوم دین تا به حال به طرق گوناگونى مورد توجه و تعریف قرار گرفته است به نحوى كه فهم معناى حقیقى آن در پرده اى از ابهام فرو رفته است. از نظر برخى، دین به معناى طرفدارى از برخى مناسك است مانند: عبادت، دعا، نماز و غیره. كلمه دین از كلمات لاتینى Legere, re یا Ligare به معناى انجام و یا پس دادن تكلیف مشتق شده است. بدین لحاظ، مفهوم این كلمه عبارت است از آنچه انسان را در پیوند، محبت، همدردى، حقوق و وظایف متقابل نسبت به یكدیگر ملزم و مقید مى كند. بنابر دین مسیحیت، وظایف انسانها در پیوند محبت آمیز و همدردى آنها نسبت به هم خلاصه شده است. از دیدگاه هندى كلمه دین معنایى بسیار گسترده تر و جامع تر دارد.
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 25,500 تومان