مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 3
بررسي كارآيي دروني و بيروني شاخه هاي فني و حرفه اي و كاردانش در استان آذربايجان شرقي چكيده تحقيق : هدف اساسي ازبررسي كارآيي نظامهاي اجتماعي، اطلاع يافتن درباره ي ميزان اثر بخشي آن نظام و چگونگي ارتقاء آنست بخصوص در بررسي نظام هاي آموزشي كارايي منحصر نهادها و ستادها نمي شود بلكه عوامل متعددي در كارايي آموزشي دخالت دارند. در نظام آموزش و پرورش ، دانش آموزان ماده اوليه و اساسي هر نظام آموزشي اند. وظيفه ي اساسي نظام تعليم و تربيت آن است كه آنها را پرورش دهد و عملكرد نظام بيش از هر چيز ديگري با وضع و رفتار شاگردان بستگي دارد و در آخر كار نيز همين شاگردان محصول اصلي نظام را تشكيل مي دهند. ارزيابي كارآيي نظام آموزشي با توجه به اينكه دانش آموزان تنها در محيط مدرسه تربيت نميشوند بلكه محيط خانه و همسالان و ... نيز در آن موثر است پيچيدهتر به نظر مي رسد بنابراين بازده مناسب براي بررسي كارايي عبارت است از بخشي از رشد يا پيشرفت دانش آموز كه مي تواند به طور مستقل به تجارب آموزش خاص نسبت داده شود بعبارت ديگر پيشرفتهايي كه بدون نظام آموزشي رخ نخواهد داد. براي ارزيابي كارايي دروني نظام هاي آموزشي لازم است اهداف نظام آموزشي تعيين شود و معيارهايي براي اندازه گيري برونداد كه منعكس كننده اين اهداف محتلف باشد انتخاب شوند. اين معيارها ميتواند نمره امتحاني ، آزمون ادراك و مدت زمان آموزش باشد. با وجود اين برنامه ريزان آموزشي بايد بيش از كارآيي دروني به كارايي بيروني توجه كنند چون اساساً هدف عمده يك نظام آموزشي تربيت افرادي است كه عناصر مفيدي براي جامعه باشند چون كارايي نظام آموزشي تعيين كننده ي مفيد بودن دوره ي آموزشي از نظر بازار كار مي باشد. طرح بررسي كارايي دروني و بيروني مدارس فني و حرفه اي و كاردانش استان با هدف ميزان دسترسي به اهداف آموزشي اين شاخه و برآورد امكانات هنرستان هاي داير به اجرا درآمد. براي جمع آوري اطلاعات به صورت نمونه گيري تصادفي طبقه اي ، به
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان