مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 22
عوامل تأثير گذارمبلغان بر جوانان مبلغ مي تواند در اينجا به معناي عام آن بکار رود و همه مبلغين را اعم از والدين، مربيان ، روحانيون و ... را شامل شود که ايشان درامر تبليغ يک سري عوامل تأثير گذار ومثبت بر جوانان دارند ويک سري عوامل منفي و باز دارنده که در اينجا به برخي از آنها اشاره مي شود. عوامل مثبت وتأثير گذار1: 1. ايمان مبلغ ومؤمنانه بودن 2. آگاهي مبلغ و حکيمانه بودن تبليغ 3. خير خواهي مبلغ وصادقانه بودن تبليغ 4. استمداد از خداوند وتوسل به اولياي دين 5. بهره برداري ازعوامل مشروع و مؤثر ومورد علاقه نسل جوان عوامل منفي وبازدارنده2: 1. ضعف ايمان 2. ضعف آگاهي مکتبي وارائه چهره اي ناموزون وغير منطقي از مکتب 3. ضعف آگاهي نسبت به مخاطب و عدم رعايت شرايط سني، تحصيلي ، محيطي ورواني مخاطب 4. ضعف آگاهي از شرايط تبليغ و شيوه هاي مؤثر آن . چنانکه قرآن کريم مي فرمايد: « واتو البيوت من أبوابها» 5. ضعف آگاهي ازتوطئه هاي تبليغي دشمنان 6. خصلت هاي شخصيتي منفي صفات مبلغ از ديدگاه قرآن وروايات: 1. آگاهي: مبلغ بايد هدف از تبليغ را به خوبي بشناسد تا بتواند در راه رسيدن به آن قدم بردارد. قل هذه سبيلي أدعوا الي الله علي بصيرة أنا ومن اتبعني بگواين راه من است همراه با پيروانم با بصيرت وآگاهي کامل، همه را به سوي خدا دعوت مي کنيم.( يوسف /108 ) 2. مؤمن به هدف و با اراده3: مبلغ بايد آنقدر به هدف خود ايمان داشته باشد که همچون خضر در حالت گرسنگي وتشنگي رسالت خويش راانجام دهد. استطعما أهلها فابوا أن يضيفوهما فوجدا فيها جداراً يريد أن ينقض فأقامه حضرت موسي و خضر (وارد قريه اي شدند در حاليکه گرسنه بودند) واز مردم
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 155,900 تومان