مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 76
قابلیتهای فناوری برای نوسازی آموزش مقدمه تفاوت اساسي جامعه مدرن با غير آن، تنها در داشتن ابزارها و فناوري پيشرفته و جديد نيست بلكه در پیش فرض های ذهنی، اندیشه، هستي شناسي، معماری مناسبات اجتماعی، پارادايم و فرهنگ عمل متفاوت است. حيراني و كشمكش غريب جهان سوم براي پيدا كردن تفاوت اساسي دوران مدرن و پيش از آن، دست كم از صد و پنجاه سال گذشته هچنان ادامه دارد. اين نزاع، احتمالاً از آن جا ناشي مي شود كه اين كشورها بعضاً با شتاب فراوان به دنبال به دست آوردن فرآورده هاي مدرنيته اند ولي لزومی به اندیشه در پارادايم و مناسبات پیچیده آن نمي بینند. آن ها اغلب بدون توجه به فرآيندها، ريشه ها، انديشه ها، دانش تجربی و مناسبات اجتماعي و فرهنگي جامعه مدرن به دنبال فراورده ها، نهادهاي اجتماعی مدرن و کارکردهای اثربخش آنها هستند. بنابراين، بدون اعلام رسمي، "فن" را از "انديشه" جدا می کنند و تقدم و تأخر آن ها را ناديده مي انگارند؛ با سرمايه گذاري هاي بسيار به دنبال وارد كردن فن از جهان پيشرفته اند؛ به اميد آن كه به شاخص هاي قابل قبولي از توسعه دست يابند. غافل از اين كه هر فناوري بر انديشه اي استوار است و انسانِ توسعه يافته است كه ابزارهاي پيشرفته را مي سازد، باآن سازگار مي شود، آن را به طور اثر بخش به كار مي گيرد و شرايط اجتماعی زيست مؤثر با آن را فراهم مي آورد و در نهايت، هم زيستي مسالمت آميز و کارایي را با آن در محيط هاي اجتماعي و فرهنگي سازماندهي مي كند.نوسازی جستجوي ابزارهاي جديد، تنها نشانه ي نوسازی و "مدرن شدن" نيست. به نظر مي رسد كه بيش از فن، لازم است به انديشه و فرآيند توليد ابزارهاي نو و فرایند تحول آنها توجه كرد. تجربه جهان سوم نشان می دهد که براي بهره گیری از بيشتر فناوري هاي پس از انقلاب صنعتي، هزينه هاي بسياري
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 30,400 تومان