محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 821
  • بازدید دیروز : 761
  • بازدید کل : 3897974

پاورپوینت تجارت الكترونيكي1


فرمت فايل: پاورپوينت - PowerPoint Image result for word 

مرجع فايل - قابل ويرايش ) 

 

تعداد اسلاید : 23
موضوع سمينار تجارت الكترونيكي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايذه تجارت الكترونيكي مقدمه تجارت الكتروني چيست؟ مراحل رشدوگسترش تجارت الكترونيكي عمده‌ترين دلايل قابل طرح در گريزناپذير بودن تجارت الكترونيكي مزاياي استفاده ازتجارت الكترونيكي رويكرد دولت جمهوري اسلامي ايران رده‌بندی کشورها درتجارت الكترونيكي موانع وچالشها راهكارهاي پيشنهادي منابع فهرست: پيشرفت روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات،همگرايي بين اين فناوري با فرآيند توسعه اطلاعات، تحول و حركتي تحت عنوان انقلاب ارتباطات را در جوامع بشري باعث شده است. مقدمه: خريد وفروش كالاها،خدمات و اطلاعات از طريق شبكه هاي رايانه اي نظير اينترنت. به بيان ساده تر: انجام مبادلات تجاري در يك قالب الكترونيكي. تجارت الكترونيكي چيست؟ تجارت الكترونيكي شامل فعاليتهايي از قبيل:مبادله الكترونيكي كالاها و خدمات،تحويل فوري مطالب ديجيتال، انتقال الكترونيكي وجه، بازاريابي،مبادله الكترونيكي سهام و خدمات پس از فروش. كميسيون اروپايي در سال 1997 آن را به شكل زير تعريف نموده است : مراحل رشد و گسترش تجارت الكترونيكى را مى توان به ۵ بخش تقسيم كرد كه هر چه به گام هاى پايانى تر نزديك مى شويم در حقيقت به تجارت الكترونيكى واقعى نزديك تر شده ايم و شركت ها و سازمان هايى كه در جست وجوى بازار الكترونيكى براى كالاها و خدمات خود هستند، سعى در رسيدن به مراحل پايانى اين چرخه دارند. مراحل رشدوگسترش تجارت الكترونيك: مراحل رشد و گسترش تجارت الكترونيكى را مى توان به ۵ بخش تقسيم كرد : 1. ايجاد يك سايت ساده شامل اطلاعات محصولات و خدمات توليدى خود، تا اين اطلاعات از طريق اينترنت در اختيار مشتريان قرار بگيرد. 2.مرحله دوم شامل توسعه و گسترش مرحله اول است. در اين مرحله سايت شركت تبديل به يك پايگاه داده اى قوي تبديل ميشود. 3. برقرارى امكان تعامل، كاربران امكان تعامل با مدير سايت را خواهند داشت كه اين تعامل از طريق e-mail، chat و voice خواهد بود و كاربران در بازه زمانى بسيار كوتاه مدت پاسخ خود را از مدير سايت دريافت خواهند كرد. 4. امكان پرداخت اينترنتى براى كاربران. 5. مرحله آخربه مرحله يكپارچگى معروف است. در اين مرحله، سيستم هاى واسطه اى ميان فروشنده و خريدار با سيستم هاى موجود در سازمان و يا شركت به حالت يكپارچگى كامل درخواهند آمد. در صورت عدم بكارگيري تجارت الكترونيكي،موقعيت رقابتي كشورهاي در حال توسعه به ميزان صرفه جويي حاصل از انجام مبادلات به صورت الكترونيكي،تضعيف خواهد گرديد. عدم بهره گيري از تجارت الكترونيكي همچنين به معناي كندي در انجام معاملات و از دست رفتن فرصتهاي لحظه اي و زودگذر در تجارت جهاني است. با گسترش اين شيوه از مبادلات در كشورهاي پيشرفته،شيوه‌هاي كاغذي قبلي منسوخ گرديده و در عمل امكان انجام مبادله با اين كشورها از طريق روشهاي سنتي از ميان خواهد رفت كه اين امر به معناي منزوي شدن در عرصه تجارت جهاني خواهد بود.  كاهش هزينه مبادلات سرعت بخشيدن به انجام مبادله تقويت موضع رقابتي كشور در جهان افزايش صادرات عدم وجود واسطه و دلال برای فروش کالا سهولت در وارد شدن به بازارهای جديد با توجه به گسترش سريع و شتابان تجارت الكترونيكي در جهان، ايران نيزاقدامات و سياستهايي دراين راستاي انجام داده است. به عنوان مثال: ماده (94) قانون برنامه سوم توسعه انجام داد و ستد الكترونيكي اوراق بهادار در سطح ملي. ماده (103) همين قانون دستيابي آسان به اطلاعات داخلي و خارجي،زمينه سازي براي اتصال كشور به شبكه‌هاي جهاني. ماده (116) راه اندازي شبكه جامع اطلاع رساني بازرگاني كشور، برگزاري دوره‌هاي آموزشي فني ـ كاربردي در زمينه تجارت الكترونيكي. بالاخره الزام شركتها،موسسات و سازمانهاي دولتي دخيل در صادرات به انجام حداقل 50 درصد از مبادلات خارجي خود از طريق بهره گيري از فناوري تجارت الكترونيكي. رده‌بندی آمادگی ديجيتالی کشورها در زمينه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال 2000 و با همکاری واحد اطلاعات اقتصادی اکونوميست و شرکت آی ‌بی‌ ام تعيين می‌شود. درسال 2004 از ميان 180 كشور 1.دانمارك 2.انگلستان 3.سوئد . . . 114.ايران درسال 2005 ايران در رتبه 59 در سال 2006 ايران در رتبه 65 در سال 2007 در رتبه 69 (آخرين رده آمادگي الكترونيكي) عدم اطلاعات كافي موسسات بزرگ وكوچك داخلي از تجارت الكترونيكي و مزايا آن. محدوديت خطوط ارتباطي و سرعت پايين آنها در انتقال داده‌هاي الكترونيكي. نبود شبكه اصلي تجارت الكترونيكي در كشور و سخت افزار و نرم افزار مربوط به آن. كمبود دانش استفاده از تجارت الكترونيكي و شبكه اينترنت. عدم حمايت از حقوق مصرف كنندگان در تجارت الكترونيكي. عدم تامين امنيت لازم براي انجام مبادلات الكترونيكي و محرمانه ماندن اطلاعات مربوطه.   به منظور حصول اطمينان از توفيق اين فرآيند ضرورت دارد دولت جمهوري اسلامي ايران نيز مانند ساير دول جهان با ارايه چارچوبي مشخص رويكرد خود به اين موضوع را بيان و مجموعه اقدامات و سياستهايي كه اجراي آنها را ضروري مي‌داند مشخص نمايد. تشويق، ترغيب وجلب همکاری کارشناسان و متخصصين بخش خصوصی. گسترش استفاده از اينترنت. گسترش فرهنگ صحيح و موثر بکارگيری تجارت الکترونيکی از طريق آماده سازی و بستر سازی فرهنگی. تجارت الكترونيكي موسسه مطالعات وپژوهشهاي بازرگاني--- ويرايش فني (سعيد فتحي) سايت www.iranitc.com


مبلغ قابل پرداخت 35,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 225

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما