مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 24
بررسي نوع ارتباط ميان پذيرش اجتماعي بدن و مديريت بدن چكيده مقاله پژوهشي حاضر با هدف بررسي نوع ارتباط ميان پذيرش اجتماعي بدن و مديريت بدن، رابطه معنادار ميان اين دو متغير را به کمک روش پيمايشي مورد بررسي قرار داده است. حجم نمونه تحقيق400 نفر از زنان 18 تا 40 ساله ساکن در مناطق هشتگانه شهر شيراز بود که با روش نمونهگيري خوشهاي چند مرحلهاي و تصادفي ساده انتخاب شدند. چهارچوب نظري تحقيق براساس عقايد «اروينگ گــافــمن»، «بــورديو»، «گيدنز» و «نظريه مبادله» شکل گرفته است. نتايج تحقيق با استفاده از آمارههاي توصيفي و استنباطي نشان ميدهد که ميانگين مديريت بدن برابر با 8/62 درصد است که حاکي از ميزان بالاي توجه زنان به بدن در همه وجوه آن اعم از آرايشي، مراقبت و... است. همچنين بين متغيرهاي مصرف رسانهاي، پذيرش اجتماعي بدن و پايگاه اقتصادي- اجتماعي با مديريت بدن رابطه مستقيم و معنادار و بين متغيرهاي دينداري و مديريت بدن رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. کليد واژه مديريت بدن، زنان شيراز، جامعه مصرفي، پذيرش اجتماعي بدن 1) مقدمه در سالهاي اخير بدن انسان به عنوان يک موضوع مهم مورد مطالعه جامعهشناسان معاصر قرار گرفته است. اهميت بدن نه تنها در تحقيقات تجربي، بلكه در تئوريپردازيهاي جامعهشناختي آشكار شده است (Howson&Inglis,2001: p1297) در ميان جامعهشناسان پيشين، تنها «زيمل» و «وبلن» و بعدها «مارسل موس»و «ميد» به ميزان زيادي علاقهمند به بررسي اين موضوع بودند. اين دغدغة خاطر, امروزه در حوزه «جامعهشناسي بدن» قابل پيگيري است (Synnot,1990: pp 66-67). زيبايي و صورت تا آنجا كه تجربه و تحقيقات علمي نشان ميدهد نماد و نشانه قدرتمندي «خود» هستند (Ibid: p 61). «برايان ترنر» بر اين
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 20,800 تومان