محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1448
  • بازدید دیروز : 761
  • بازدید کل : 3898601

بررسي نقش مشاركت اولياء مربيان در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان


فرمت فایل: ورد - Word Image result for word 

مرجع فایل - قابل ویرایش ) 

 

تعداد صفحه : 15
فهرست مقدمه 01 نقش مادران در يادگيري 02 بررسي عوامل رواني،اجتمايي و آموزشي موثر بر عملكرد تحصيلي دانش آموزان 04 بررسي تاثير ارتباط مستمر اولياء و مربيان در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان 07 نكاتي براي جذب اولياي دانش آموزان 010 نتيجه گيري 012 پيشنهادات 014 منابع 016 مقدمه حضوريکفرزندباهوشودرس‌خواندرخانوادهکهازهمانسال‌هاياولتحصيلقابلتشخيصاست،وظيفهوالدينوبهخصوصمادرراصدچندانمي‌کند. متأسفانهمادرانوظيفهخودرادراينمي‌بينندکهبالايسرفرزندشانبايستند،تااومشق‌هايشرابنويسد،ازاودرسبپرسند،ديکتهبگويندوياحتيبعضيازکارهايدرسيفرزندشانراانجامدهند. هدفوتمرکزهمهاينفعاليت‌ها- فرزند- است،امااينکارهاتاچهزمانيمي‌تواندموثرباشد؟چنددرصدازوالدينازچنينروش‌هاييبهنتايجموثروماندگاريمي‌رسند؟ مادرانيکهعلاقه‌مندبهپيشرفتمستمروواقعيفرزندشانهستند،بايدجهتقسمتيازفعاليت‌هارابهطرفخودبرگردانند. مادرانبايدپابهپايفرزندان،پيشروند،امانهدراموردرسي،بلکهدررشدفکريوفرهنگي. يکمادرمنطقي،دروهلهاولانتظارخودشراازخودبالامي‌بردوبهآنچهداردقانعنمي‌شود. اوهمهوقتشرابهامورروزمرهوخنثياختصاصنمي‌‌دهدبلکهدرتربيتفرزند،وقت‌هايشرابهزمان‌هاييبرايسرگرميوزمان‌هاييبرايارتقايانديشهتقسيممي‌کند. هدفاينپژوهشبررسيعواملموثربروضعيتتحصيليدانش‌آموزاناست. برايدستيابيبهاينهدف،متغيرهايگوناگونمرتبطباعملكردتحصيلياعمازمتغيرهايفرديوشخصيتيدانش‌آموزان،متغيرهايمربوطبهعواملآموزشيازقبيلنگرشبهرفتارمعلم،مدير،مشاور،امكاناتآموزشيآموزشگاهومتغيرهايخانوادگي،ازقبيلنوعروابطباسرپرست،تعدادخانوارو... راشناساييوازطريقتدوينفرضيه،ارتباطاينمتغيرهاراباوضعيتتحصيليدانش‌آموزانتعيينشد . نقشمادراندريادگيري نقشمادر،بهخصوصدرشرايطيکهپدرانحضورکمتريدرخانهدارند،درسطحفکريخانوادهمهم‌تراست. اينموضوعشايدخلافتصورعده‌ايباشدكهدرمسائلفکريخانوادهنقشپدررامهم‌ترمي‌‌دانند. شايدخودمادرانهمتصورنکنندکهچقدردرسطحفکريوفرهنگيخانوادهمي‌توانندموثرباشند. ياد‌آورمي‌شودکهسطحفکري،فقطبهمعنايسطحتحصيلاتنيستوعواملديگريدراينخصوصموثرند. مادرچهنقشيدرافتوياارتقايسطحفکريخانوادهدارد؟ - مادران،اعمازشاغلوغيرشاغل،حضوربيشتريدرخانهدارند. ازطرفديگر،مادرهابسياربيشترازپدرها،پيگيرروندتحصيليفرزندان‌شانهستند. دردورهابتداييکهبنيادي‌ترينسال‌هايتحصيلرادربرمي‌گيرد،بيشترمادرهانقشکنترل‌کنندهمستمريدارند. بهطورمعمول،پدرهاازدوره‌هايراهنماييومتوسطهبيشترواردعملمي‌شوند،آنهمبهعنواناهرم‌هايفشار،خلاصهآنکه،حداقدر 10سالاولزندگي،ارتباطمادربافرزندبيشازهرکسياستوتأثيرمادردرسطحفکريفرزندهم،مي‌تواندبيشازهرکسيباشد. کداممادرهاسطحفکريفرزندانوخانوادهراپايينمي‌آورند؟ - مادرانيکهبيشتروقتآنهاپايتلويزيونمي‌گذرد،سوژه‌هاييرادرزندگيدنبالمي‌کنندکهپيشپاافتادهوغيرمهماست،اگراهلمطالعهباشند،درروزنامه‌هادنبالصفحهحوادثمي‌روندومجلاتيرامي‌خرندکهشاملمطالببي‌خاصيتوخنثياست،بحث‌هاوگفت‌وگوهاي‌شانبادوستانوهمسروسايريندربارهمسائلروزمرهوتکرارياست،حوصلهفکرکردندربارهموضوعاتجديزندگيراندارند،بهغذاوپوشاکفرزندشاناهميتزياديمي‌دهند،مسائلفکريفرزندانرافقطدردرسومدرسهخلاصهمي‌کنندو... اگربپذيريمکهيکفضايمساعدفرهنگيتاچهحدمي‌توانددررشدفکريکودکانموثرباشد،آنگاهبايدبهرفتارهاي‌مانباتأملبيشتريبنگريم. مادريکهوقتزياديراصرفتماشايتلويزيونمي‌کند،هيچيکازسريال‌هايجديوغيرجديراازدستنمي‌دهد،بااشتياقداستان‌هايپيشپاافتادهوالکيفيلم‌هاوسريال‌هارادنبالمي‌کندوبهتوضيحوتفسيرآنهاهممي‌پردازد،چهتأثيرمثبتيمي‌توانددرسطحفکريخانوادهبرجايبگذارد؟اينمادرچگونهمي‌تواندازفرزندشانتظارداشتهباشدکهباشوقورغبتدرس‌هايشرابخواند؟ مادريکهحوصلهمطالعهنداردويامطالعه‌اششاملسوژه‌هايغيرجدياست،چگونهمي‌تواندتوقعفرزنديکتابخوانداشتهباشد؟مادريکهتحصيلاتسطحبالايينداردوبرايارتقايآنهمتلاشينمي‌کند،چگونهمي‌تواندبهفرزندشتوضيحدهدکهدرسخواندنمهماست؟مادريکهازشرايطفکريواجتماعيزمانهاطلاعينداردوباافکارفرزندشفاصلهدارد،چگونهمي‌توانداورادرککند؟مادريکهخوردوخوراکوپوشاکفرزندش،دغدغه‌ايجدي‌ترازرشدفکرياوست،چگونهمي‌تواندبهرشدفکريفرزندشکمککند؟ عجيباستکهپدرهاومادرها،خودبايادگيريغريبه‌اندويابهنوعيازآنفرارمي‌کنند،اماازفرزندانتوقعدارندباحرصوولعدرسبخوانندودرامورتحصيلي،ازهمهپيشيبگيرند. خيليازوالدينحتياينزحمترابهخودنمي‌‌دهندکهباشيوه‌هايمنطقيبادرسومدرسهفرزندان‌شانبرخوردکنند. فقطبرآنچهخودبدانرسيده‌اند،اصرارمي‌ورزند. حضوريکفرزندباهوشودرس‌خواندرخانوادهکهازهمانسال‌هاياولتحصيلقابلتشخيصاست،وظيفهوالدينوبهخصوصمادرراصدچندانمي‌کند. متأسفانهمادرانوظيفهخودرادراينمي‌بينندکهبالايسرفرزندشانبايستند،تااومشق‌هايشرابنويسد،ازاودرسبپرسند،ديکتهبگويندوياحتيبعضيازکارهايدرسيفرزندشانراانجامدهند. هدفوتمرکزهمهاينفعاليت‌ها- فرزند- است،امااينکارهاتاچهزمانيمي‌تواندموثرباشد؟چنددرصدازوالدينازچنينروش‌هاييبهنتايجموثروماندگاريمي‌رسند؟ مادرانيکهعلاقه‌مندبهپيشرفتمستمروواقعيفرزندشانهستند،بايدجهتقسمتيازفعاليت‌هارابهطرفخودبرگردانند. مادرانبايدپابهپايفرزندان،پيشروند،امانهدراموردرسي،بلکهدررشدفکريوفرهنگي. يکمادرمنطقي،دروهلهاولانتظارخودشراازخودبالامي‌بردوبهآنچهداردقانعنمي‌شود. اوهمهوقتشرابهامورروزمرهوخنثياختصاصنمي‌‌دهدبلکهدرتربيتفرزند،وقت‌هايشرابهزمان‌هاييبرايسرگرميوزمان‌هاييبرايارتقايانديشهتقسيممي‌کند. بررسيعواملرواني،اجتماعيوآموزشيموثربرعملكردتحصيليدانش‌آموزان عملكردتحصيلي، (افتياپيشرفتتحصيلي) تحتتاثيرابعادمتعددزيستي،روانيواجتماعيقراردارد. اينعواملدرچهارگروه،شامل؛عواملمربوطبهدانشآموز،خانواده،مدرسه،آموزشگاهوعواملمربوطبهاجتماعومحيطخارجازمدرسهدستهبنديميشوند. هدفاينپژوهشبررسيعواملموثربروضعيتتحصيليدانش‌آموزانشاهدمقطعراهنمايياستانهمداناست. محققبرايدستيابيبهاينهدف،متغيرهايگوناگونمرتبطباعملكردتحصيلياعمازمتغيرهايفرديوشخصيتيدانش‌آموزان،متغيرهايمربوطبهعواملآموزشيازقبيلنگرشبهرفتارمعلم،مدير،مشاور،امكاناتآموزشيآموزشگاهومتغيرهايخانوادگي،ازقبيلنوعروابطباسرپرست،تعدادخانوارو

قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 14,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 144

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما