مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 13
رابطه انتخاب دوست با شخصيت نوجوان بديهي است که برقراري رابطه با دوستان و هم قطاران در هر دورهاي از زندگي واجد اهميت است. اما در دوره ي نوجواني با توجه به ويژگيها و رفتارهايي که توام با نوجواني است، به ويژه اينکه آنها خواهان مستقل شدن از خانواده، اثبات وجود و کسب هويتاند، اهميتي مضاعف پيدا ميکند. يکي از عوامل مهم در شکلگيري رفتارها، افکار، نگرشها، احساسات، آرزوها و بهطور کلي شخصيت نوجوانان، ارتباط با دوستان و همسن و سالان است. بهطور نسبي ميتوان گفت که در شش سال اول زندگي، خانواده، در شش سال دوم، معلمان و در شش سال سوم زندگي، همسالان و دوستان بيشترين نقش را در تربيت و شکلگيري شخصيت هر فرد ايفا ميکنند. بديهي است که برقراري رابطه با دوستان و هم قطاران در هر دورهاي از زندگي واجد اهميت است. اما در دوره ي نوجواني با توجه به ويژگيها و رفتارهايي که توام با نوجواني است، به ويژه اينکه آنها خواهان مستقل شدن از خانواده، اثبات وجود و کسب هويتاند، اهميتي مضاعف پيدا ميکند. در اين سلسله مقالات به تشريح ابعاد مختلف اين موضوع ميپردازيم. دوستيابي در دوره نوجواني نوجواني سن رفاقت و دوران دوستيهاست. نوجوانان در اين سن عاشق دوستي و رفاقتاند. گاهي دوستيهاي آتشيني در اين دوران پديد ميآيد که باعث مشکلاتي ميشود. دوستي در اين سن، بيشتر سطحي و کمتر عميق است. با اين حال، گاهي شدت دوستي و وابستگي به حدي است که نوجوان خانواده خود را رها ميکند و حتي حاضر است براي دوست خود جانش را فدا نمايد. هراس از گمنامي و تنهايي، نوجوان را بر ميانگيزد تا خود را در ارتباط با گروه همسالان قرار دهد. رنج ناشناخته ماندن ، آنچنان او را تحت تاثير قرار ميدهد که براي احساس تعلق به گروه بيشترين فعاليت را از خود بروز ميدهد. همبستگي گروهي در اين دوره قويتر از ساير مراحل زندگي است و غالبا به عنوان يک شاخص
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 13,200 تومان