مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 15
ظهور دانشگاه کارآفرين و مفهوم کارآفريني طي سالهاي اخير ورود جوانان جوياي کار و کاهش تقاضا براي نيروي کار بحران اشتغال را در کشور تشديد نموده است که بايد به صورت بنيادي مورد توجه دولتمردان قرار گيرد . در اين بين ورود دانشگاهيان به اين حيطه نيز مي تواند بسيار مؤثر باشد. رويارويي صحيح و تدابير خاص براي حل معضل بيکاري مبتني بر پژوهش و مطالعه ضرورت دارد با توجه به ميزان رشد جمعيت در دو دهه گذشته بيکاري را مي توان مهمترين چالش اجتماعي چند دهه آينده به حساب آورد . پيامدهاي اين بحران گسترش فقر و افزايش پديده هاي ناگوار اجتماعي است . پرداختن به بحث کار آفريني (با توجه به اين امر خالي از لطف نيست هر چند که در خصوص ماهيت و مفهوم آن عدة انگشت شماري از دانشمندان به آن پرداخته اند بنابراين تعريف استانداردي براي آن وجود ندارد . جليل صمد آقايي در کتاب سازمان هاي کار آفريني در ضمن گرد آوري مفهوم کار آفريني از ديدگاه دانشمندان ، مهمترين تعريفها را به شرح زير ارائه نموده است : پروسة ايجاد ثروت پروسة تخريب خلاق پروسة هدايت به خلق سازمان جديد بدون توجه به نوع پتانسيل سازمان توسعة موقعيتها و اقدامهاي نوآورانه همراه با خطر چه در سازماني که قبلاً تاسيس شده يا به صورت آزاد و مستقل روش اداره اي است که فرصتها را بدون در نظر گرفتن منابع موجود و قابل کنترل فعلي تعقيب مي کند .وظايف ، فعاليتها و اعمالي که براي تحقق فرصت شناخته شده و ايجاد سازماني مناسب با آن کمک ميکند پروسه اي فراتر از شغل و حرفه بلکه کار آفريني يک شيوة زندگي است . کار آفريني را در کل مي توان ايجاد کسب و کارهاي نوآورانه تلقي کرد . فعلاً در کشور ما نظام آموزش دهندة دانشگاهها ، افرادي را پرورش مي دهد که فقط مي توانند شکافهاي شغلي بسيار تعريف شده را پرکنند و بنابراين بايد حرکتي عظيم در راستاي توليد کار آفرينان در دانشگاهها به عنوان قطب علمي کشور صورت گيرد که اين به معناي اتصال دانشگاه با صنعت و
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 14,600 تومان