مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 27
مقاله: بررسی امور مربوط به روابط کار تعاريف روابط كار: _ استراتژي هايی براي مديريت روابط سازمان و كاركنانش. (بنت،1997) _سيستمي از مقررات ، عمليات و توافقات صورت گرفته با استفاده از چانه زني دست جمعي براي اجتناب يا حل تضادهاي سازماني بين كارفرما و مستخدم . _بر طبق تعريف سازمان بين المللي كار(ILO )روابط كار موضوعي است كه هم با روابط بين دولت و كارفرمايان و مستخدمين(يا اتحاديه هاي كارگري)وهم با روابط بين سازمانهاي حرفه اي با يكديگرسروكار دارد.(مانيراماپا وهمكاران،1992) عناصر روابط كار و نقش مديريت دولتي : دولت مديريت كارفرما كارگر 1-دولت : عنصر نظارتي و تنظيم كننده از طريق قوانين ومقررات. 2-كارفرما : صاحب سرمايه لازم براي صنعت مورد نظر. 3-كارگر يا كارمند : نيروي كار در اختيار سازمان. 4-مديريت : به نمايندگي از طرف كارفرما براي تحقق اهداف سازمان،مشاركت كنندگان در فعاليت هاي سازماني (كارفرما ، مستخدم،حتي مشتريان) را هماهنگ مي سازد. اعتماد ، اعتماد مي آورد. در تمامي روابط انساني ، بهترين رويكرد براي هر مساله ، القاء اعتماد متقابل بين كارمندان و كارفرمايان يا مديران مي باشد. مستخدم در بخش خصوصي ودولتي داراي مفهوم و معاني متفاوتي است. به طوري كه: بخش خصوصي كارگر: تنظيم روابط از طريق روابط كار. بخش دولتي كارمند: (بخش اعظم نيروي كار دولت):تنظيم روابط از طريق قانون استخدام كشوري. كارگر: تنظيم روابط از طريق قانون استخدام كشوري. انواع تضاد بين كارفرما و كارگر: 1-تضاد منافع:
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 13,600 تومان