محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 489
  • بازدید دیروز : 695
  • بازدید کل : 3926291

مقاله درباره اثرات طلاق بر روي كودكان


مقاله درباره اثرات طلاق بر روي كودكان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:7

چكيده :

 

طلاق ، از مهم ترين پديده هاي حيات انساني محسوب مي شود . اين پديده داراي اضلاعي است ، به تعداد جامعة انساني. طلاق ، در ادبيات فارسي به معناي انفصال و جدايي بين دو نفر ، جدا شدن زن وشوهر از يكديگر ، رها شدن از قيد و بند نكاح و زناشويي آمده است .

طلاق ، يك پديده رواني ، اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و ... است كه در كل بر فرآيند خانواده تأثير به سزايي مي گذارد و عوارض بسيار ناگواري بر روي فرد و جامعه به دنبال دارد . در اسلام از آن به عنوان « ابغض الحلال » ياد مي شود .

 

 

مقدمه :

طلاق و فروپاشي خانواده ضمن بر هم زدن تعادل رواني – عاطفي افراد خانواده ، موجب بروز آسيبهاي اجتماعي مانند فرار فرزندان از خانه ، سرقت ، قتل ، جنايت و... مي شود . با توجه به آسيبهاي اجتماعي پيامد طلاق و آثار بدي كه به سلامت رواني – عاطفي افراد خانواده و به خصوص كودكان دارد ، بايستي تدابير لازم براي حفظ و انسجام خانواده به كار برد . در حال حاضر جهان با روند رو به افزايش طلاق مواجه است .

آمار جهاني در ارتباط با طلاق مؤيد اين واقعيت است كه در آمريكا 20 درصد كودكان در خانه هايي زندگي مي كنند كه فقط يكي از والدين ( به طور معمول مادر ) عهده دار خانواده است . ( كاپلان و سادوك ، 1991 م )

 

طلاق ، به هر دليلي درست يا نادرست ، پيامهايي براي فرد و جامعه دارد . تأثير طلاق بر فرزندان بسيار پيچيده و اسفبار است ، به طوري كه آنها بطور ناخواسته درگير تضادهایی مي شوند كه نه توان درك آنها را دارند و نه تاب تحمل و كنار آمدن با آن را .

 

روند سير طلاق بدين صورت است ، كه ابتدا تنش و درگيريميان زن و شوهر آغاز مي شود و اين روند در تكامل خود به بي علاقگي هاي عاطفي ، دوست نداشتن و سپس دشمني علنی و واقعي با همسر منجر مي شود .

مرحلة بعدي پيدايش فكر طلاق در يك يا هر دو زوجين است و روي آوردن يكي از طرفين به فرد يا افراد ديگر به عنوان محرم راز، در اين جاست كه خانواده ، شادابي خود را از دست مي دهد ، آنگاه جدايي و طلاق صورت مي گيرد .

 

عوامل مؤثر بر طلاق :

الف ) عوامل زيستي : شامل عدم تناسب سن ، ازدواج در سنين پايين ، بيماري هاي مسري ، عقيم بودن مرد و نازا بودن زن و ...

ب ) عوامل رواني و اخلاقي : شامل تزلزل پايه هاي ايمان و سقوط مباني اخلاقي ، بدبيني ، سخت گيري ها و لجاجت زوجين نسبت به يكديگر ، دروغگويي و ...

ج ) عوامل اجتماعي : شامل ناهماهنگي طبقاتي ، دخالتهاي بي مورد ديگران ، ازدواج هاي اجباري ، تعدد زوجين و ...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 238

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما