محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 434
  • بازدید دیروز : 1243
  • بازدید کل : 3925541

مقاله درباره ابریشم


مقاله درباره ابریشم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:9

ابریشم :

در لغت نامه ی دهخدا ، واژه ی ابریشم چنین تعریف شده است . خیط و رشته که از تارهای پیله کنند دوختن و بافتن را . از واژه های مترادف ابریشم ، به بریشم ، حریر ، قز اشاره شده است .

در فرهنگ فارسی معین ، واژه ی ابریشم این گونه معرفی شده است : ماده ای که کرم مخصوص ( به نام کرم پیله ) به شکل نخ بسیار باریک ترشح کند . به وسیله آن لانه های بیضی شکل برای خود سازد ورشته ای که از تارهای پیله برای دوختن و بافتن سازند.

زادگاه ابریشم :

کرم ابریشم از زمان های قدیم در شرق ، مغرب و شرق آسیا در روی درختان توت به طور وحشی زندگی می کرده است و از برگ های توت تغدیه می نموده است .

حکایت ابریشم ، از چین باستان ، جایی که اولین بار ، در آن جا به چگونگی بهره برداری از پیله کرم ابریشم پی بردند آغاز می شود . تاریخ کشف وتولید ابریشم را باید در کشور چین و هزاره سوم پ . م جستجو کرد .

پرو کوب ، یکی از مورخان معروف ، چنین روایت می کند : که در سال 522 م . دو نفر راهب ایرانی که مدت ها در چین اقامت کرده و فن اسرار تربیت کرم ابریشم را آموخته بودند ، به قسطنطنیه آمدند و آن را به امپراتوری آموختند . سپس به تشویق امپراتوری به چین بازگشتند و به هنگام بازگشت ، تعدادی تخم نوغان در عصای توخالی خود پنهان کرده و به قسطنطنیه بردند وتربیت کرم ابریشم از آن تاریخ در اروپا معمول گردید.


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 279

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما