محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 794
  • بازدید دیروز : 528
  • بازدید کل : 3918289

تحقیق درمورد GFCI


تحقیق درمورد GFCI

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:40

GFCIچیست؟

Ground Fault Circuit Interrupter) ( GFCI وسیله ای برای حفاظت در مقابل شوک الکتریکی است. علت چنین شوکی تماس شخص با یک سیم زنده ( داغ ، برق دار، فاز ) و تشکیل مسیری به زمین می باشد که موجب عبور جریان الکتریکی از بدن می شود. GFCI براساس وجود تفاوت جریان بین هادی برق دار و هادی خنثی عمل می کند. تحت شرایط عادی ، این دو جریان باید برابر باشد. در صورتی که شخصی سیم فاز و زمین را همزمان لمس کند و یا این سیم ها در محیط آبی که شخص در آن قرار دارد رها شوند ، این دو جریان دیگر برابر نخواهند بود . چرا که مسیر عبور جریان به زمین خواهد بود و نه به هادی خنثی (سیم نول )

( خطای زمین )

در یک دستگاه زمین نشده رخ دادن یک اتصال کوتاه و یا لمس سیم فاز توسط شخص موجب به وجود آمدن خطای زمین می شود.

( شکل 1)

GFCI در کسری از ثانیه در جریان های کوچک (چند میلی آمپر ) که به اندازه ی کافی از جریان های خطرناک کوچکتر هستند عمل می کند. توجه شود که GFCI جانشینی برای فیوز و مدار شکن ها ( Circuit Breaker ) نمی باشد . در صورت استفاده از GFCI هم ، وجود مدار شکن ها و فیوزها به منظور حفاظت تجهیزات در مقابل اضافه بارها و اتصال کوتاه هایی که می توانند موجب آتش سوزی یا آسیب شوند لازم است. (شکل 2)

GFCI می تواند به جای پریزهای معمولی نصب شود . GFCI هایی هم وجود دارند که در پنل اصلی سیستم نصب می شوند . بسیاری ( اگر نه همه) از GFCI ها وضعیت زمین شدن سیم خنثی را نیز بررسی می کنند . در چنین وضعیتی مسیر کم مقاومتی بین هادی های N (خنثی ) و G (زمین ) وجود دارد . اگر چنین وضعیتی وجود داشته باشد ، GFCI بلافاصله با وصل شدن برق عمل می کند هر چند که دستگاهی به پریزها وصل نباشد.


مبلغ قابل پرداخت 24,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 732

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما