محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 335
  • بازدید دیروز : 819
  • بازدید کل : 3920468

مقاله درمورد خراسان


مقاله درمورد خراسان

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:8

استان خراسان رضوی بخش کوچکی از خراسان بزرگ است. خراسان بزرگ در ادبیات ایران شامل تمامی شمال شرق ایران و بخش بزرگی از افغانستان می‌شود اما خراسان رضوی به مرکزیت شهر مشهدیکی از استان‌های کشور ایران است. این استان با مصوبه دولت در سال ۱۳۸۳ خورشیدی و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان ایجاد شد.

افزودن واژه رضوی به نام این استان از سوی دولت کنونی، به افتخار وجود آرامگاه هشتمین امام از امامان شیعه به نام امام رضا علیه السلام در مرکز این استان صورت گرفته است.

در تقسیمات کشوری سال ۱۳۸۳ استان پهناور خراسان به سه استان تقسیم گردید و استان خراسان رضوییکی از این ۳ استان است. تعدادکل جمعیت استان براساس آمار سرشماری عموم نفوس در سال ۱۳۸۵ به میزان ۵،۵۹۳،۰۷۹ نفر بوده که از این تعداد ۲،۸۰۹،۴۱۹ نفر مرد و ۲،۷۸۳۶۶۰ نفر زن می باشد تعدادخانوار این استان نیز ۱،۴۲۷،۵۰۵ خانوار می باشد.

 

این نام بسیار کهن است و در اصل به معنی خاور (شرق) زمین است.

دراوائل قرون وسطی نام خراسان به طور کلی به تمام ایالات اسلامی که در سمت شرقکویرلوت تا کوههای هند واقع بودند، اطلاق می‌گردید. به این ترتیب تمام بلادماوراءالنهر را در شمال شرقی شامل می‌شد. حدود خارجی خراسان آن دوره در آسیای مرکزیبیابانچینو یا می رود در سمتهند،جبال هندوکش بود، ولی بعدها این حدود هم دقیقتر و هم کوچکتر گردید.

حدودخراسان اصلی در دوران اسلامی و بعد از آن از شمال به رود جیحون محدود گشت ولیهمچنان تمام ارتفاعات اطراف هرات را دارا بود.


مبلغ قابل پرداخت 16,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 320

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما