محل لوگو

نظرسنجی سایت

آیا از محصولات ما راضی هستید ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 280
  • بازدید دیروز : 761
  • بازدید کل : 3897433

مقاله درباره سزیم


مقاله درباره سزیم

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:11

سزیم

تاریخچـــــــــه

سیزیم ( واژهلاتینcaesiusبه معنیآبی آسمانی) در سال 1860 بوسیله Robert Bunsen و Gustav Kirchhoff درآبمعدنی Durkheim وبصورتطیف نماییکشف شد.هویت آن براساس خط آبی درخشان در طیف آن بود و اولین عنصری است که بوسیله تحلیلطیف کشف گردید.اولین فلز سزیم در سال 1881 تولید شد. از سال 1967 سیستمبین المللی اوزان ومقیاس ( SI ) ،ثانیهرا بعنوان چرخه های 770، 631، 9،192 تشعشعتعیین کرد که مطابق باجابجایی بین دوسطح انرژیحالت پایهاتم Caesium-133 است.از نظر تاریخی مهم ترین کاربرد سزیم در تحقیق و توسعهو اساسا" در کاربردهای شیمیایی و الکتریکی بوده است.

خصوصیات قابل توجه

طیف الکترومغناطیسسیزیم دارای دو خط روشندر ناحیهآبیطیف وچندین خط دیگر در نواحیقرمز،زردوسبزمی باشد.این عنصر بهرنگ طلائی مایل به نقره ایبوده ، و هر دو ویژگی نرمی و چکش خواری را دارد. سیزیمالکتروپوزیتیوترین وقلیاییترین عنصرشیمیاییاست و همچنین دارای کمترینپتانسیلیونیزاسیون در بین عناصر می باشد. فراوانی سیزیم از پنج فلز قلیایی غیررادیواکتیو دیگر کمتر است.( از نظر فنی ،فرانسیم ، پائینترین فلز قلیایی در جدول می باشد ، اما چون بسیار رادیواکتیو بوده ، و در یکزمان کمتر از یک گرم در کل زمین وجود دارد ، فراوانی این عنصر را می توان عملا"صفردر نظر گرفت.)
سزیم به همراهگالیم وجیوه تنها فلزاتی هستندکه دردمای اطاق به حالت مایع میباشند. سیزیم درآب سرد بصورت انفجاری واکنش می کندو در حرارتهای بالای منهای 116درجه سلسیوس با یخ نیز واکنش دارد. هیدروکسیدسیزیم (CsOH) قوی ترین قلیایشناخته شده است وشیشهرا مورد حمله قرار می دهد.


مبلغ قابل پرداخت 19,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 444

برچسب های مهم

به راحتی از ما خرید کنید به شما تضمین میکنیم که از فایل های ما راضی باشید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما